27.7.11

Liv og legeme af Elsebeth Egholm

Jeg har fået læst en bog (indtil nu) i ferien.
Det er jo store ting, men når man står op sådan en 1½-2 timer før de andre, så kan det nås ;0)



Det blev det til en Elsebeth Egholm bog. Det er altså god sommerferielæsning.
Jeg troede, jeg havde fået den første i serien om Dicte Svendsen med (Skjulte fejl og mangler), men det var så ikke den jeg havde fundet i rodet, men nr. 5. Så nu må jeg lede efter den første.

Men jeg kan godt anbefale den, hvis man er til krimier.
Her er hvad der står på bagsiden:

Dicte Svendsen er hurtigt fremme, da liget af en ung kvinde bliver fundetved et stadion i Århus under en forboldkamp. Den unge kvinde er maltrakteret på grusomste vis, og det eneste spor er et glimt af et støvleklædt ben bag liget, som findes på en lille piges mobiloptagelse.
Er manden med støvlerne den samme, som støver damer op på værtshusene for at indlede sadomasochistiske forhold? Eller ligner det skamferede lig andre ofre for forbrydelser, og er der tale om en politiskemotiveret seriemorder, som opererer i hele Europa?
Dicte bliver kontaktet af en hospitalsindlagt straffefange, som hævder at have livsvigtige informationer om sagen og ønsker at gøre en byttehandel. Der er gået penge i døden, og ingen kan længere vide sig sikker op, hvad man overgiver sine elskede pårørende til, når døren til bedemandsforretningen lukkes.

Rigtig god læsning :0)

2 kommentarer:

  1. Jeg har læst Vold og magt og synes også godt om den. Måske skulle jeg kaste mig over hendes bøger når jeg er færdig med Havets katedral.

    SvarSlet
  2. Fru E - Det er jo let læsning og hun skriver OK.
    Så rigtig god fornøjelse.
    Jeg ved du er til friske bøger, men du siger bare til, hvis du vil låne en let brugt en ;0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺