20.5.11

Prut og alligevel en dejlig dag på sofaen

Jeg burde nok skrive lidt her på siden.
Det er længe siden og jeg lever jo endnu og livet fortsætter rundt om mig og...

Men gnisten er der ikke. Ikke rigtigt.
Men er der mon en grund?
Jeg ved det ikke, men jeg tror, når jeg mærker efter, at noget af det er, en følelse af ikke at være med.
Mange elsker at skrive hver dag og nogen mange gange om dagen. Jeg kan også godt li' at skrive, men kan godt føle at der er et pres, når jeg ikke gør som andre. Altså ikke ytrer mig hver dag.
Jeg har altid været en det stejler (i tavshed), når jeg føler, noget bliver påduttet mig og så gider jeg bare ikke.
tror det er den følelse, der lige nu bobler inden i mig.

Nå men lige ud over ovenstående, så har jeg nydt eftermiddagen på sofaen, med strikketøj og Hercule Poirot på flimmeren. Uh jeg elsker den lille belgier med moustachen ♥  Nej, jeg elsker Agatha Christie og hendes detektiver. Dejlige rolige mord og opklaringer.

Billedet lånt her

Håber I nyder denne bededag og har sovet længe.
Hav det godt og vi høres lige pludselig ved!

11 kommentarer:

  1. Husk i Blogland er der ingen krav og ingen standarder, vi kan gøre præcist som vi vil!
    Dejligt med en dag på sofen og i godt selskab:) Nyd din fredag aften.

    SvarSlet
  2. Du gør bare som det passer dig bedst. Jeg plejer at skrive flere indlæg om dagen men det har jeg ikke gjort de sidste uger - eller måske er det er par måneder. God fredag aften.

    SvarSlet
  3. Du skal endelig ikke føle dig presset til at skrive mere end du har lyst til. Åh ja, serien med Hercule Poirot er bare så go' :-)
    Ha' en skøn storebededagsaften, Kari, klem :-)

    SvarSlet
  4. Skriv når du har lyst og ikke fordi du "skal", det kommer der jo ikke noget godt ud af...Jeg holder også meget af Agatha Christie, og elskede Peter Ustinov i rollen som Hercule Poirot...Døden på Nilen f.eks...Klem og god weekend..

    SvarSlet
  5. Jeg ved det jo godt, har jo selv kommenteret når andre tvivler, men indimellem kommer tvivlen...

    Oline - Det bliver også kun når jeg vil, kan jeg mærke, for syntes der skal være indhold i mine indlæg.
    Nød eftermiddagen i godt selskab ;0)
    ___

    Anette - Det tror jeg også jeg vil. Så farverigt et liv, har jeg heller ikke så jeg bare sprøjter indlæg ud :0)
    God aften til dig!
    ___

    Madame - Det vil jeg heller ikke!!
    Elsker engelske krimier og gerne dem der foregår i fortiden. Ren hygge ;0)
    Dejlig aften og kram!
    ___

    Rejen - Det kommer der ikke noget godt ud af, nej! Så jeg skriver, når jeg lyster. Tak :0)
    Peter Ustinov spillede også rigtig godt, men jeg har vennet mig til David Suchet, så for mig er han H.P. og ja Døden på Nilen og Mord i Orient Ekspressen er klassierer.
    Kram og god weekend!

    SvarSlet
  6. Tingene fungerer bedst, når man har sig selv med - tænker jeg. Og frekvensen i ens skriverier...ja den følger vel oftest resten af vores liv. Nogen gange meget, andre gange knap så meget. Personligt skriver jeg, når jeg har lyst - ellers fungerer det bare ikke.
    Nyd din dag :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  7. Du kan tro at jeg kender den følelse :-)
    Det må slås fast med syvtommersøm, bloggene er vore egne og vi må gøre som vi vil, hvad enten det er at skrive, kommentere, svare på kommentarerne, flytte om eller rundt, have billeder på eller ingenting overhovedet. Kan andre ikke lide det er der desværre ikke så meget at gøre ved det.
    Hercule Poirot? Han er bare skøn! Så ham i går, håber ikke vi er gået glip af for mange udsendelser.
    Håber du får bloglysten igen, stort knus fra Laura :-)

    SvarSlet
  8. Losarinas mor - Det vil jeg !!
    ___

    Gittemay - Det er nemlig det det gør. Nogle gange smutter den bare...
    Tak og i lige måse :0)
    ___

    Laura - Tak, men jeg ved jo godt at jeg ikke er alene om den, men alenefølelsen er der bare indimellem.
    Jeg ved det jo godt, men som alle andre, så skal det nogle gange ind med syvtommersøm :)
    Jeg tror nu nok vi har misser et par stykker af den kære detektiv. Jeg ser meget sjældent TV omkring 14, uanset om det er hverdag eller weekend.
    Knus fra mig!

    SvarSlet
  9. Som flere af de andre skriver, så må du ikke føle dig presset til absolut at skulle skrive hver dag.

    Jeg kender godt fornemmelsen - den har jeg også haft - men den kan man godt slippe af med ;o)

    Jeg skriver med ret vekslende hyppighed; nogle gange kun et indlæg i løbet af 1-2 uger. Andre gange flere indlæg om dagen.

    Her i havesæsonen sker sidstnævnte oftere ;o)

    Hav en dejlig lørdag aften.

    SvarSlet
  10. Esther - Jeg tror også det fra nu af bliver helt mit eget tempo.
    Jeg kender godt det med at skrive flere indlæg på en dag og så kan der gå laaang tid inden det næste kommer.
    Jeg fortsætter som jeg har gjort det sidste stykke til = når jeg syntes jeg har noget at skrive om :0)
    Tak og dejlig aften og dejlig dag i haven i morgen!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺