25.2.11

Hvad bruger du?

Jeg har en god ven, som altid er der for mig, når jeg er forkølet og det er min Mentholatum.
Den hjælper mig, når jeg er forkølet og skal sovet. Lidt Mentholatum omkring næsen og jeg sover dejligt og så får jeg ikke rød og skallet næse. Den fikser også den skallende næse, når jeg har været på job og maltrakteret snudeskaftet.

Jeg er godt nok ikke populær, når jeg smøre, for resten af min familie bryder sig ikke om lugten...
Hvis Gemalen eller Yngste lyder for stoppede i næsen, når de sover, så sniger jeg det på hæhæ.

Bruger/tager du noget, som hjælper dig gennem en træls forkælelse eller anden dårligdom?

Kram Kari

10 kommentarer:

  1. Mentholatum er et vidundermiddel ved forkølelse! Det og så dampbade, en skål med lidt myntedråber og kogende vand, et viskestykke over hovedet, og det letter ;-) God bedring.

    SvarSlet
  2. Charlotte - Ja dampbade. Det har jeg ikke brugt i mange år.
    Tak for kommentaren og rigtig god weekend!

    SvarSlet
  3. Ingenting. Jeg har vist ikke været sådan rigtig forkølet i 1½ år (bank under bordet), men hvis jeg har følt mig tæt i snuden, så sidder jeg halvt op og sover.

    SvarSlet
  4. Fru E - Jeg er ikke så god til næsespray, men det har været en nødvendig onde.
    Jeg sidder også halvt op, men efter jeg er begyndt med næsesprayen har det ikke været nødvendigt.
    Egentlig skal man bare lade være med at blive forkølet...

    SvarSlet
  5. Tak for en fin idé - det råd kendte jeg ikke.
    Klem og ha' en rigtig dejlig weekend :-)

    SvarSlet
  6. Madame - Det hjælper mig og det var nok fordi jeg, da man ikke længere kunne få VICK som salve, gik over til Mentholatum og jeg vil ikke undvære :0)
    Dejlig weekend til dig og kram!

    SvarSlet
  7. Kan Jang. Det kan heldigvis købes i flydende form i Sverige - og så gør det jo ikke noget, at det smager herregodt :o)

    SvarSlet
  8. Esther - Tak. Det må jeg prøve næste gang, for der bliver som nok en næste gang.
    Som jeg har det nu, kan det nok ikke slå det ned.

    SvarSlet
  9. Mentholatum. Det tror jeg ikke, jeg er stødt på siden min barndom ;-).

    Jeg bruger også dampbade, som Charlotte skriver om, men med kamillete i. Og så har jeg i efteråret lært at bruge et næsehorn (jo, det hedder det altså ;-)) til at skylle næsen med, når jeg er stoppet. Det er ikke særlig rart, men ... det virker!

    SvarSlet
  10. Bente - Det eksisterer endnu og Netto har det som spotvarer indimellem.
    Jeg har et næsehorn, men det har ikke haft nogen virkning denne gang, for selv med næstspay har der været nul gennemgang og det har været meget ubehageligt.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺