12.12.10

Jul i vinduet

Jeg kan mærke at jeg får en knude i mave og bryst, når jeg åbner julekisten. Det er svært at få pyntet op. Glæden er der ikke længere, nu hvor vi nærmer os juleaften.

Men i dag skulle vinduet i køkkenet altså pudses og pyntes.
For mange mange år siden lavede jeg honninghjerter til mit køkkenvindue. Pyntet med hvidt og hængt i røde bånd.



De har haft deres faste plads der, hvert år siden og i år med.
De ser på afstand meget naturtro ud, men det er faktisk brun karton, hvid plakatfarve og rødt silkebånd.

Det første pynt, ud over kaldenderlys og adventskrans, er kommet frem.

7 kommentarer:

  1. Små skridt er også en begyndelse.

    SvarSlet
  2. Lidt af gangen så kommer julestemningen forhåbentlig...Klem og god dag til dig..

    SvarSlet
  3. Julestemningen kommer nok ligeså stille listende ... små skridt ja. Man behøver ikke skynde sig fra den ene tilstand til den anden. Og nogle gange kan man lade sig transportere.

    Håber du får en glædelig Luciadag! :)

    SvarSlet
  4. Sikke en sød idé med 'honninghjerterne', Kari!
    Klem og god Lucia-dag til dig!

    SvarSlet
  5. Losarinas mor - Jo men med den fart, når jeg jo intet inden jul...
    ___

    Rejen - Det håber jeg da. Mon ikke det hjælper, når juletræet kommer ind og bliver pyntet.
    Klem og god aften til dig!
    ___

    Megan - Jeg tror jeg vil lade mig transportere. Tak og rigtig god aften :0)
    ___

    Madame - Tak. Ja, jeg overvejede dengang at bage dem, men disse holder altså bare bedre :0)
    Klem og god Lucia-aften!

    SvarSlet
  6. Her var julestemningen i starten af måneden, men den er nu på næsten nulpunktet. Rigtig ærgeligt.

    Håber du når at finde din igen.

    Knus fra søs

    SvarSlet
  7. Fru E - Øv, hvad er der dog gået galt??
    Håber det kommer igen inden juleaften og 2. juledag!!

    Jeg skal vist bare have ferie, så kommer det igen.
    Stort knus!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺