21.11.10

Mamma Mia

Igår var vi, Gemalen og jeg + 4 par venner, inde og se MAMMA MIA og sikken en flot forestilling!
Kom en anelse tungt igang, men så kom der også gang i et festfyrværkeri af flotte kostumer, sjovt replikker og rigtig gode oversættelser af sangene. Det har du gjort godt Anne Linnet! :0)

Skal jeg fremhæve nogle skuespillere, så må det være Pernille Schrøder og Peter Oliver Hansen. Her er to skuespillere, der kan få deres mimik og replikker helt ud over scenekanten og op på balkonen, hvor vi sad. Nej hvor spillede de godt!
Og nej, Silas Holst var ikke med i forestillingen i går kl. 15, men om det havde gjort stykket meget bedre, tror jeg nu ikke. De andre spillede nemlig også rigtig godt.

Tivoli var julepyntet og det var mange mennesker. Vi ankom ved 13-tiden, hvor det var lyst og måske lidt kedeligt.



Men efter forestillingen, var tusmørket ved at falde på og så kom julestemningen frem i alle de mange lys der er hængt og sat rundt om i haven.



Så var det bestilt bord på Chico's Cantina. Maden var ok, men ikke så man faldt i svime over det. Det der trak mest, var nok det indbyggede fadølsanlæg midt på bordet. Mændene syntes godt om det ;0)

Det er IKKE os, men et billed lånt fra deres hjemmeside...
Fadøls anlægget i midten af bordet

Vi smuttede ned i Nyhavn, for at besøge den båd, vi var på sidste år, men der var et lukket selskab og vi måtte finde et alternativ. Og det blev så McJoy's, en lille pub med overdækket forgård, hvor vi satte os og fik os en Lumumba (damerne) og juleøl til d'herre.
Rigtig hyggeligt sted, som rigtig godt kan anbefales!



Efter en lang dag snuppede vi kystbanen hjem.

8 kommentarer:

  1. Sikke nogle dejlige oplevelser, Kari! Vi skal i Tivoli og spise om en uges tid - jeg har aldrig tidligere været der om vinteren.
    Klem og en god søndag til dig!

    SvarSlet
  2. Madame - Det var en dejlig oplevelse!
    Var ellers lidt skeptisk, da jeg har set filmen med Meryl Streep, men den var lige så god!
    Klem og god søndag til dig!

    SvarSlet
  3. Jeg har hverken set filmen eller musicalen, men der er flere der blogger begejstret om den....Men godt at I ikke blev skuffede, det er hyggeligt i Tivoli når det er mørkt og lysene er tændt....God søndag til dig...

    SvarSlet
  4. Oh hvilken dejlig dag det har været fuld af skønne oplevelser.
    God søndag.

    SvarSlet
  5. Lyder som en dejlig lørdag aften i godt selskab. Tivoli er så smuk om aftenen på denne årstid. Jeg regner med, at jeg skal derind om et par uger i forbindelse med et 2-dages møde.

    Knus

    SvarSlet
  6. Rejen - Det er jo noget helt andet at se teaterstykkend end filmen, men jeg syntes godt om begge. Vi så 'Elsk mig i nat' for et år siden. Den var ok, men det var mest for musikken, for handlingen var ikke at det store. Her var det begge dele der fangede.
    Og ja, Tivoli by night er smuk.
    God aften til dig :0)
    ___
    Kisser - Oh ja! Vi havde en forrygende dag/aften"
    God søndag :0)
    ___

    Fru E - Det var det.
    Glæd dig til Tivoli, men tag godt med penge med. Det er ikke billigt!!
    Kramm!

    SvarSlet
  7. Jeg var i Tivoli sidste år og det var en rigtig dejlig tur, jeg tror ikke lige at tiden bliver til det i år - desværre

    SvarSlet
  8. Pernille - Vi var også der inde sidste år i forbindelse med et teaterstykke og jeg var også betaget den gang af alle lysene, som ser så smukke ud efter mørkets frembrud.
    Der er nok igen næste år åbent både sommer og vinter. Knus!!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺