7.11.10

Alle Helgens højmesse

Billedet lånt her

Jeg har været til Alle Helgens højmesse på Frederiksberg.
Jeg blev jo inviteret og tog af sted, for at høre min mors navn nævnt i den kirke hun blev bisat fra.

Det var smukt og vi var mange i kirken.
Jeg fik en klump i halsen, da jeg kom ind og kæmpede lidt med tårene inden det hele startede.
Men den ro der er i en kirke, får mig til at slappe af (når altså ikke man sidder ved siden af to teenage tøser, der SMS'er under hele gudstjenesten. Og de tilhørte ikke mig!)

Mange var døde og begravede/bisat fra den kirke og mange blev læst op.
Der blev sunget salmer. Jeg måtte dog melde pas til alle sammen. Havde aldrig hørt dem før, men det havde mange af de andre...

Da jeg forlod kirken kl. 12, skinnede solen fra en næsten skyfri himmel.

6 kommentarer:

  1. Sikke en smuk idé og en flot kirke....god aften til dig...

    SvarSlet
  2. Rejen - Udefra ligner den en helt almindelig bygning, men indeni er den anderledes mørk, varm og meget hjemlig.
    Og ja en meget smuk ide.

    SvarSlet
  3. Glæder mig, at det var en smuk oplevelse. De 2 gange jeg har været til Allehelgenes aften (hos os er det altid aften) har kirken været fyldt og stemningen rolig.

    Knus

    SvarSlet
  4. Smukt! Er det mon Frederiksberg Kirke?

    SvarSlet
  5. Det er en meget speciel oplevelse, godt at det var en god oplevelse.
    Knus og god søndag aften til dig fra Laura :-)

    SvarSlet
  6. Fru E - Det var det :0)
    Knus
    ___

    Megan - Nej det er Lindevang kirke :0)
    ___

    Laura - Det var en god oplevelse og en jeg godt ville opleve igen 8dog uden dødsfald i min familie!)
    Knus og god aften til dig Laura!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺