18.10.10

Stor dreng

Så fik vi overstået Yngstes 4-års undersøgelse.
Den gik fint. Han er vokset 8 cm på 1 år og blevet 2 kg tungere.
Han ser fin og kan både hoppe og  hinke.


En enkelt ting var ikke lige planlagt. Han skulle vaccineres...
Man har flyttet MFR-vaccinationen fra det 12. år til det 4 år. For mange forældre glemme,r at få deres børn vaccineret når de fylder 12.

Den vaccination var vi ikke lige forberedte på, men han tog det nu pænt. Græd kun en lille bitte smule og fik en is da vi kom hjem.
Og så viser han gerne stikket frem ;0)
Så skal vi bare have ham til at syntes at læger er søde igen, så han kan få sin sidste obligatoriske vaccination, når han fylder 5 år og gerne uden for meget skrig og skrål.

11 kommentarer:

  1. godt at det er overstået for denne gang:-)
    godt at der findes vacciner :-)
    godt der er et helt år til næste gang :-)

    SvarSlet
  2. Anne - Jeg kan kun sige Ja til alle 3 :0)

    SvarSlet
  3. Det er vel nok flot, at han er vokset så meget på et år! Men uha, vaccinationer bliver heller aldrig min livret :-)

    SvarSlet
  4. Hey - jeg synes det er synd for yngste! Og du har misforstået det hele. Men nu skal jeg forklare det for dig: der findes to slags læger. Dem med nåle og dem uden nåle. Dem med nåle bliver ALDRIG søde! Og jeg er sikker på at yngste er enig med MIG! :lol:

    SvarSlet
  5. Madame - Ja, det er rigtig fint. Vi har været lidt bekymrede for om han ville blive en lille gut eller få indhentet sine kammerater. Han har indhentet :0)
    Nej nåle er ikke sjovt og slet ikke når vi ikke var forberedt.
    ___

    Jens - Du har nok ret lige nu ;0)
    Nu må vi se, om hvordan han tager det, når han bliver 5.

    SvarSlet
  6. Skøn og dejlig dreng!
    Det går simpelhen så stærkt med de kære "små"
    Noah er også lige blevet vaccineret og vil ikke til læge mere... når de stikker (det kan jeg egentlig god forstå, hader selv nåle)
    Knus og tanker herfra
    Heidi

    SvarSlet
  7. Æblekinder - Tak Heidi for de søde ord om min pusling!
    Pusling og pusling er jo så meget sagt, for ja de bliver alt for hurtigt store!
    Når de når de 5 år er de også meget beviste om hvad vaccination er. Min ældste sparkede lægen i maven, da han blev vaccineret som 5-årig. Han har altid hadet nåle og det må han have fra mig, der også hader det som pesten :0)
    Knus til dig fra mig!!

    SvarSlet
  8. Lidt må man vel godt brokke sig, når lægen er så 'væmmelig' ;-)

    SvarSlet
  9. Han ser da sød og krudtet ud her, så han kommer sig nok over traumet inden han fylder fem, tror du ikke? Ellers må du huske ham på, hvor stolt han bagefter var over at fremvise 'arret' :-D
    Ellers find et rigtig væmmeligt billede af en børnesygdom og vis ham... så vil han sikkert gerne vaccineres for at slippe for at se sådan ud. Den virkede fint på Charlotte :-)

    SvarSlet
  10. Bente - Ja, helt bestemt. Men vi kommer der ikke så tit, så jeg håber han har glemt det væmmelige om et år.
    ___

    Ellen - Han er langt over stikket. Tror næsten han har glemt det! og han er en hvirvelvind.
    Jeg plejer at fortælle at hans storebror sparkede lægen, da nålen gik ind i armen og at han var (og er) en tøsedreng ;0)
    Men jeg vil lige huske den med billeder af sygdommene.
    ___

    Fru E - tak :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺