20.9.10

Lean

Det er hvad min dag er gået med.
Vi havde Kick-off i dag. Vi var udenbys, på et lækkert kursussted og det gør jo det hele lidt mere indbydende.
Men men men hold da op hvor bliver der snakket, forklaret og brugt fremmedord og leget.
Men så må jeg så indrømme, at det er første gang i lang tid, jeg ikke har været bange for at komme til at snorke ;0)
Nej der var en meget vekslende kursus.
Om 14 uger skulle det så være implementeret. Vi får se...

Nu er jeg godt nok også flad. Cyklede frem og tilbage ad Strandvejen. Her til morgen i lidt diset men godt vejr og hjem i ... regn regn regn. Uh det var mindre fedt!

Jeg ville gerne have fotograferet lidt scenerier fra Øresund, men regnen satte en stopper.

8 kommentarer:

  1. Lean lean lean. Elsker simpelt hen, at arbejde ud fra lean tankegangen og har stor glæde af det i min hverdag.

    Håber du/I kommer til at synes om det og at det ændrer noget hos jer.

    Knus Søs

    SvarSlet
  2. hm... har lidt andre erfaringer med LEAN - på en tidligere arbejdsplads - nedskæringer - arbejdsomlægninger - og mere og mere at lave og det skulle gå hurtigere og hurtigere - det gav stress og en masse produkter med fejl.

    Tankegangen er sikkert god bag LEAN - det er nok som den forvaltes der er forskellen her.

    Sorry, det måtte altså ud.

    Held og lykke med det.


    Ke

    SvarSlet
  3. Lean konceptet er ikke myntet på nedskæringer og pres på medarbejdere. Rigtig ærgeligt, hvis nogle arbejdsgiver bruger lean til det.

    Hos os handler det om optimering af opgaver. Altså automatisering hvor det er muligt, fjerne spild osv. Når det er gjort giver det mere tid, som vi så kan få nye og spændende opgaver ind på.

    Vi er samme antal hænder, men med flere opgaver uden et større pres.

    SvarSlet
  4. Lean jeg indrømmer blankt, at jeg ikke kender til det. Men det er dejligt at lære nyt og i dejlige omgivelser .-)

    SvarSlet
  5. Ih, Fru E. det var det jeg håbede du ville skrive - for jeg skrev ikke for at gøre dig ked af det.. men ville bare berette om mine erfaringer med LEAN

    Så det er rigtig godt at "dit" sted bruger den gode del af konceptet - det glæder mig ..
    Det jeg oplevede var meget uheldigt for en ellers god arbejdsplads efter min mening..

    Igen.. held og lykke med det.

    SvarSlet
  6. Billeder af Øresund, det må vi have en anden gang..
    Det er jo hjem sund..

    SvarSlet
  7. Det var da godt, at kursuset var så af-vekselsen.
    Jeg vil gerne se billeder fra Øresund i solskin, her i Viborg skinner solen.

    SvarSlet
  8. Fru E - Jeg håber så også vi får samme facit som jer, altså at få en velfungerende afdeling. Men de må de næste 14 uger vise.
    ___

    Vivi - Velkommen forbi :0)
    det er helt fint med både de positive og de negative sider af måden man fortolker værktøjet Lean.
    Men det var da også en underlig måde at bruge Lean på må jeg nok sige!!
    I vores afdeling, bliver det ikke fyringer der kommer frem efter de 14 uger. Vi er ved at få 2 nye medarbejdere og der er slet ikke plads til mindre mængde kollegaer.
    Med Lean skal man bare huske at være meget specifik i sin formulering, hvis man vil have den samme virkning alle steder i en virksomhed.
    ___

    Losarinas mor - Lean er et værktøj man er begyndt at bruge til at effektivisere ens dagligdag, så der ikke er for meget spildtid og som Fru E skriver giver både tid og plads til fleer opgaver uden stress.
    ___

    Mette Lykke - Jeg skal nok vise lidt billeder fra Øresund på et tidspunkt. Der kommer helt sikkert en dag, hvor Gemalen og jeg smutter ned til Strandvejen og snupper en tur ved havet :0)
    ___

    Kom så igang - Det var nemlig dejligt. Jeg er ikke til at sidde og lytte alt for længe. Her vekslede det mellem lytte, leg og diskussion.
    Jeg kommer nok ikke lige forbi Øresund, men jeg vil gerne vise det en dag.
    Her har også været sol hele dagen :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺