6.6.10

"Personskade"

Jeg har fået læst en bog mere!
Tænk allerede to bøger i år :0D



Denne gang blev det til "Personskade" af Elsebeth Egholm.
Den blev læst uden de store forventninger, for efter at have hørt "Vold og magt" (lydbog) var jeg ikke blevet Egholmfan.

Men denne bog var nu en del bedre og det kan være jeg prøver endnu en, en gang med tiden.
Syntes dog hendes afslutning var en anelse for amerikansk til mig.

På bagsiden står der:
"Det er sensommer, og varmen er uudholdelig, da Dicte Svendsen og kæresten Bo en sen nattetime ankommer til Århus havn. Her er alt kaos. Der er politi over alt, forstærkninger fra lokale politikredse er indkaldt, og alt tyder på endnu et opgør mellem indvandre og ordensmagten. Men den højspændte atmosfære tegner en uventet drejning, da en ung mand finder liget af en nøgen kvinde bag en container. Kriminalassistent John Wagner involveres i sagen, alt imens politi og indvandrere erklærer hinanden krig i forstadsghettoen. På hjemmefronten må Dicte udkæmpe sin helt egen kamp: Bo vælger at rejse på reportagetur til Irak, og datteren Rose har kun blik for sin kæreste, den unge lægestuderende Aziz."

2 kommentarer:

  1. Dejligt med lidt tips til evt. ferielæsning.

    Jeg læste også en af Dicte Svendsen bøgerne sidste år. Måske man skulle prøve en til i år.

    SvarSlet
  2. ***Mutter*** - Det er ihvertfald lige op over med input til en bog eller to til ferien :)

    Jeg syntes faktisk hun passer godt til en varm sommerdag (de to bøger jeg har læst/hørt foregik om sommeren).
    God fornøjelse :)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺