16.6.10

Caféaften

I går aftes var vi på skolen til kombineret forældre arrangement i 6. klasserne og derefter Caféaften på Mellemtrinnet.

Forældrearrangementet var med spisning og det var eleverne fra de to klasser, der havde lavet maden og dækket bordene.
Menuen stod på Burgere (de havde selv bagt brødene og formet bøfferne) og som dessert Frugtsalat med flødeskum til.



Der var også orientering om lejrskolen i 8. klasse, som går til Pragh. Dvs. vi er nu spændte på om det bliver til noget, for de to skoler i vores by syntes kommunen skal slås sammen...

Den efterfølgende Caféaften, var som den plejer. Der var opvisning af 5. klassernes resultat i håndarbejde (de havde syet hættebluser, rigtig flotte og i flere farver og forklæder) og så fik de også lov at fremføre et par sange (og det var som også de sange som vores 5. klasser sang sidste år og 5. klasserne fremførte året før). Dejligt at vores musiklære er så engageret, men nye numre ville have været OK.
Om 8 år der det Yngste der går i 5. klasse og skal fremvise syede kreationer og synge "Jutlandia".

20.45 vendte vi snuden hjemad. Ikke at det passede Yngste. Han ville følges med sine store søskende. De havde dog gået lov til at komme lidt senere hjem.
Så hele vejen hjem, havde vi en sirene bag i bilen, hvis plade var med hak: "Jeg vil gå sammen med Emma og Magnus...Jeg vil gå sammen med Emma og Magnus...Jeg vil gå......"
21.30 hiksede og klynkede han ordene for sidste gang og faldt i søvn...

6 kommentarer:

  1. Stakkels stakkels lille dreng ;o)

    Den se lækker ud, den burger.

    SvarSlet
  2. Fru E - Ja det er hårdt at være den lille OG efternøler... ;)

    Den smagte faktisk OK fint. Nu ved vi hun kan lave det så... ;)

    SvarSlet
  3. Ser lækkert ud - har du ikke opskriften på de lækre burgerboller?

    SvarSlet
  4. Gitte - Nej, ikke endnu, men jeg vil spørge Frøkenen. Hun var med til at lave maden. Så skal jeg nok smide den til dig :0)

    SvarSlet
  5. Gitte - Jeg har ikke glemt dig, men Frøkenen havde ikke opskriften i sin mappe og glemte at spørge efter den i fredags, da hun var i skole!
    Knus!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺