20.6.10

Aftentur i sol

Og så skiftede vejret og det blev sol og lunt.
Gemalen og jeg gik en aftentur efter den tidlige aftensmad.
Solen havde endelig fundet her til og tager det lune vejr med.
På turen blev i akkompanieret af fuglesang og dyr, kryb og insekter kom frem.



Vi bor i nærheden af noget bevoksning, der huser mange vinbjergsnegle. Rigtig mange.
"Se" siger gemalen og ser mod højre og der lige på den anden side af skinnerne sidder ræven og holder øje med os. Og den bliver siddende længe og vi bliver stående længe og så vender den om og forsvinder væk.
Ikke så langt fra os holder fårene til. De nød også det gode vejr og hyggede sig i indhegningen.

Nu nydes teen inden det er tid til godnat.
En ny uge truer...

12 kommentarer:

  1. Vi har pakket cv'en ned i tørvejr, spist frokost i regnvejr, skruet gulv fra hinanden i både regn- og tørvejr. Hjemme var det tørt og lunt, så jeg løb 3,3 km. Maden blev indtaget på terrassen, men det var nu alligevel lidt køligt.

    Skøn aften til jer. Knus

    SvarSlet
  2. Der er mange, som siger, at vinbjergsnegle æder dræbersnegle. Så hvis du plages af dem, kunne du importere nogle til din egen have.

    SvarSlet
  3. Lyder som en dejlig tur. Sig mig lige, hvordan laver du de der billedserier? På min blog kan jeg kun finde ud af at sætte billederne ind et efter et under hinanden. Ser flot ud med flere billeder sat sammen. Er det svært????? Knus Gitte

    SvarSlet
  4. Det er da vist dansk sommer når den er bedst! God ny uge...

    SvarSlet
  5. Fru E - Det lyder også som rigtig dansk sommervejr ;0)
    Udespisning var ikke på tale her, for alt var lige en anelse for fugtigt. Men har de ikke lovet bedre vejr nu?
    Knus og god arbejdsuge!
    ___

    ***Mutter*** - Det kunne være jeg skulle det alligevel, for dem kan jeg godt li' at se på.
    Tak for tippet :0)
    ___

    Gitte - Det var en skøn tur og køn tur.
    Jeg har kombineret billederne i det der hedder Photoscape, som du finder gratis på nettet. Der kan du lege med dine billeder og det er ikke svært :0)
    Knus Kari
    ___

    Oline - Det kan du tro! Vi er vist blevet for forvent de sidste mange år, med alt for megen sol og somme ;0)
    Rigtig god ny uge til dig!

    SvarSlet
  6. Ok tak:-O Vil snart gå i sving....

    SvarSlet
  7. Det lyder som en skøn aftentur,og så minder den mig om min barndom,jeg er født og opvokset på landet, vi gik tit aftensture om sommeren mine forældre min bror og jeg , vi skulle se om korn og roer groede som det skulle.

    SvarSlet
  8. Kom så igang - Det var en dejlig tur!
    Jeg fik også lidt minder på nethinden på turen. Dufte som sendte mig tilbage til mine somre hos min Mormor og Morfar, der boede på landet.

    SvarSlet
  9. Det var spændende at I så en ræv - det synes jeg ikke, man gør ret tit. Sikke dejlige naturoplevelser, I har haft.
    Varme klem og ha' en god aften!

    SvarSlet
  10. Madame - Nej desværre er det ikke så mange ræve mere - her heller.
    Men de er så kære når de sidder der og ser på os underlige skabninger ;)

    Der er skøn natur her også og så er det ikke mere end små 2 km væk som det længst væk:0)

    Og rigtig god aften til dig og klem!!

    SvarSlet
  11. Det lyder da, som om du sluttede den gamle uge på en dejlig facon. Håber den nye uge også arter sig ;-)

    SvarSlet
  12. Bente - Jo tak den sluttede smukt. Denne uge har jeg ikke oplevet på sammen måde :)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺