30.5.10

Krydderurtebedet

Der er blevet renset og klippet i mit krydderurtebed i dag og det har pyntet.
Der er også blevet suppleret med både en Citron Timian og en Appelsin Timian.

Min Rosmarin var blevet lidt brun og forpjusket...

og min salvie fyldte også godt...

Men nu kan jeg nyde synet af alt det grønne og velduftende.


Salvien har fået støtteben i form af en staudeholder, fin dims også til krydderurter, Merianen rejser sig nok igen, det har den gjort før og Rosmarinen skal nok komme også, selv efter den hårde omgang jeg gav den.

11 kommentarer:

  1. Det lyder spændende med en appelsintimian. Jeg har lige købt citrontimian og en kugletimian - spændende om den holder sin flotte form. Se den i morgen på min blog.

    SvarSlet
  2. Marianne - Ja, det syntes jeg også og så har den den der dejlige blandede duft af timian og appelsin (sødere end citrontimian), som jeg kan forestille mig passer godt til f.eks. bagte gulerødder.
    Men en kugletimian, sådan en har jeg ikke hørt om før, så ja sjovt om den holder faconen :0)

    SvarSlet
  3. duft og smag i en lang række..
    Min rosmarin har ikke overlevet den hårde vinter, den var ellers stor som en busk, nu er den blevet afløst af en ny.

    SvarSlet
  4. Appelsin-timian...hm - lyder så spændende, at det skal prøves :-).
    Jeg måtte også ud og ofre på en ny Rosmarin - og er i øvrigt slet ikke nået så langt med mit krydderi-bed, som du - dit bed ser jo flot ud :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  5. Du er da aktiv - selv i regnvejr :-)

    Ha' en dejlig uge søstermin. Knus

    SvarSlet
  6. Mette Lykke - Uh ja der duftede, da bladene blev berørt ved plantningen, Uhmm.
    Jeg tror, min salvie overlevede denne vinter, fordi den stod op af husmuren og lige på den side af huset, er der lidt læ. Håber din ny vil overleve. Den er jo ikke til at undvære!
    ___

    Gittemay - Jeg glæder mig også til den er lidt større, så jeg kan plukke af den. Men lige nu skal den bare hygge og vokse.
    Mit bed er nu heller ikke så stort. Til gengæld ligner resten af min have en grøftekant, når den er vildest...
    KH
    ___

    Fru E - Uh ja i noget der ligner to timer alt i alt (det er jo et lille bed) ;0)
    Tak og i lige måde, Søsterlil. Knus

    SvarSlet
  7. Sikke et dejligt urtebed du har, Kari! Jeg må i gang med noget lignende - for det er da skønt at kunne høste af egen avl. Klem og ha' en dejlig dag!

    SvarSlet
  8. Madame - Jeg elsker også lige at kunne hente og tilsætte.
    En tur på planteskolen var også en svær en, for der er ikke plads til så meget og de havde mange urter, som jeg godt kunne tænke mig :0)

    Tak og i lige måde og klem!

    SvarSlet
  9. Det er blevet rigtig flot dit krydderbed,min salvie e gået ud,både her og i sommerhuset så må have købt nogle nye.Jeg er ikke så god til, at få brug mine urter,men de er smukke, når de stå der ude i haven.

    SvarSlet
  10. Sikke et dejligt bed. krydderurter er altså noget af det dejligste. Og tænk at du kan overvintre rosmarin, det er aldrig lykkedes mig.

    SvarSlet
  11. Kom så igang - Jeg bruger egentlig også kun rosmarin og salvie, men håber at timianen kommer sig så godt at jeg også kommer til at bruge den.
    ___

    Losarinas mor - Tak :0)
    Min rosmarin står også op af husmuren på den mindre vindblæste side, så det kan være derfor den har det så godt. Jeg har regnet ud, at den må være omkring 3-4 år og blevet klippet ned et par gange.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺