31.1.10

Sne sne og så lige lidt brød

Så er den søndag gået!

Den har her stået på bagning og kælkning.
Jeg har bagt morgenbrød og der er altså ikke noget bedre, end duften af nybagte boller.
Så tog Gemalen, Frøkenen, Yngste og jeg over på vores lille kælkebakke. Sneen var dog ikke alt for god at kælke på, men vi fik da gledet et par gange, på de 45 min vi var ude. Så var vi også blevet lidt kolde og børnene våde ;)



Hjemme igen bagte jeg fastelavnsboller (de færdige fra aldi) og da de var kolde, blev de fyldt med creme og flødeskum. De var da OK, men jeg gentager nok ikke.

Så var det brødet til aftensmaden der blev æltet og bagt. Det smagter nu godt, med nybagt brød og pålæg.



Jeg er færdig og om lidt vil jeg gå i seng sammen med Yngste og så skal vi læse en bog og putte.

Han har haft en klodset dag i dag. I eftermiddag faldt han over en ledning og ramte hovedet ned i en kasse og har nu et lille rødt mærke i panden.
Da vi spiste aftensmad, faldt han ned af sin Trip Trap stol og fik en lille klemmelus på ringfingeren på højre hånd  (hvordan ved vi ikke rigtigt). Hovedet som også ramte gulvet har han ikke nævnt...

God aften og nat!

10 kommentarer:

  1. Lyder som en rigtig hyggelig dag!
    Dejlige billeder!

    SvarSlet
  2. Æblekinder - Det var gså en hyggelig dag, altså lige ud over Yngstes blå yderled og klemmelus på ringfingeren.

    SvarSlet
  3. Ja ups Glemte lige diverse uheld, men er vant til Noah og Malou... blev bare begejstret over billederne :) Håber lillemanden er ok :)

    SvarSlet
  4. De er jo heldigvis temmelig hårdføre og han har heldigvis ikke ondt i fingeren, men sidder og prøver at fjerne lusen ;0)

    God mandag!

    SvarSlet
  5. Herligt med sådan egen kælkebakke :-) Klemmelus er ikke sjovt, man får nogle knubs i den alder.
    Håber at han er ok igen :-)
    Rigtig god mandag til Jer

    SvarSlet
  6. Laura - Het egen er den ikke, men den ligger tæt på og der er indtil flere "sværhedsgrader".

    Yngste er ok. Han bruger hånden og fingeren, bare man ikke røre den finger. Og ja de får en del knubs, men det kan jo være lærerigt ;0)

    God aften til dig!

    SvarSlet
  7. Der er nu intet som nybagt brød/boller :)

    SvarSlet
  8. Ja, der skulle da blive rig lejlighed til at komme ud og kælke lidt mere i de nærmeste dage, når den lovede snestorm har været her ;-). Vi kan da i hvert fald ikke klage over for lidt sne i år!

    SvarSlet
  9. Bente - Ja, men i dag var vist ikke dagen. Nu får vi se, hvordan weekenden kommer til at se ud. Der er jo snak om 2 uger mere i vinter(wonder)land.

    Og nej sne har vist fået i overflod af :)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺