29.1.10

Kul og acryl

Jeg var på kursus i går på jobbet efter arbejdstid.
"Slip din indre kunstner løs" hed det.

Jeg vil ikke sige jeg har flair for det at male og tegne for den sags skyld, men derfor kan det jo altid være sjovt at gøre det alligevel.

Vi startede med at skulle tegne frugt med kul. Det gik mindre godt ;)

Så var der lidt farvelære; primære farver blandes og så har man et væld af farver.
Det viste jeg godt, havde om det på HF for 24 år siden og det er noget af det der blev siddende.


Mit farvehjul er nok det jeg slap bedst fra at lavet i går...
Godt nok blev de violette/lilla ikke så gode.

Så skulle vi male et billed efter eget valgte motiv og det ikke vist frem.
Men vi fik alle begyndt et billed mere, sådan bare for at skulle lave noget hjemme.
Det må jeg så se om jeg får gjort...


Ja, det blev til denne museagtig figur. Jeg tror Yngste skal have den :0)

12 kommentarer:

  1. Det er da et rigtig godt billede. Når du kan lave sådan noget på den første dag, så tror jeg at du bliver rigtig god til det.
    Held og lykke med kurset!

    SvarSlet
  2. Jens - Tak og hvor er du sød ;0)

    Det var bare 4 timer, så vi kunne snuse til det.
    Det kunne måske være sjovt at lave noget abstrakt, men jeg skal vist lige finde ud af om det nu også er mig.

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin!! :-))
    Det slap du ganske godt fra, hi,hi. Måske skal I en tur i søstrene grene og hente malergrej :-))

    SvarSlet
  4. Fint billede. Har du gemt det andet du lavede?

    SvarSlet
  5. Laura - Tak :0)
    Jeg tror, jeg vil begynde med at låne lidt af Frøkenen, hvis jeg skulle få lyst. Hun kan også li' at male.
    ___

    Fru E - Tak og JA!! ;0)

    SvarSlet
  6. Det er da et flot farvehjul,og billedet er da flot og sødt, jeg synes da du skal forsætte,jeg vil gerne se hvad du får lavet.
    God weekend

    SvarSlet
  7. Det er da et vældig fint billede :-))). Tror yngstemanden bliver glad for det.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  8. Kom så igang - Tak :0)
    Det er nok ikke lige det, jeg kaster mig over, når jeg har et ledigt øjeblik ;)
    God weekend.
    ___

    Gittemay - Tak. Han er glad for det. Han har set på det, da det har ligget på spisebordet siden jeg kom hjem i går :0)
    KH K

    SvarSlet
  9. Det lyder som en sjov oplevelse. God lørdag :-)

    SvarSlet
  10. Anette - Det var det også.
    Tak og i lige måe :0)

    SvarSlet
  11. Hej
    Sikken et fint billede!
    Det er da en ret sød mus, er ret sikker på at yngste bliver helt vild.
    Dejligt kursus du har meldt dig til, sådan noget glæder jeg mig også til, når ungerne er lidt ældre!
    Forsat god lørdag til dig og dine kære!

    SvarSlet
  12. Æblekinder - Tak.
    Det var bare et 4 timers kursus en torsdag aften og det gjorde at jeg kunne overskue det.

    Og rigtig god lørdag aften til dig og dine!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺