12.11.09

Træls

Jeg syntes, det er ved at være træls det hele.
Specielt nætterne.
Af en eller anden grund, så er jeg hvinende træt, når jeg vågner om morgenen, selvom jeg får mine 7 timers søvn uden ret mange vågenpauser.

Formiddagen er ok, men eftermiddagen er en pine. Kæmper for ikke at falde i staver eller endda næsten i søvn.

Z  Z  Z

Cykelturen hjem giver lidt frisk luft til hjernen og så snart jeg er inden for døren, skal jeg ordne dagens små opgaver, for det øjeblik jeg sætter mig ned, er det sket. Jeg falder helt sammen!

De sidste 14 dage, 3 uger har været sådan. Stopper det mon snart...

Z  Z  Z

10 kommentarer:

  1. Nu ved jeg jo ikke, hvorfor du er træt, men måske har jeg et råd, du kan bruge?

    Det kan være på grund af det tiltagende vintermørke, at du bliver så træt.

    Hvis du får mindst ½ times dagslys om dagen, kan det være det hjælper. Du skal ud og kigge ud i verden, så solens lys kan ramme dine øjne (nej, du skal selvfølgelig ikke se direkte ind i solen...).

    Måske kan det hjælpe dig - lidt ligesom din cykeltur giver dig noget energi.

    Knus og gode tanker fra

    Mette

    SvarSlet
  2. Godmorgen, Kari, jeg vil sige som Mette, at lyset har stor betydning for os. Og jo også kosten - vi skal have et par vitaminbomber i maven hver dag, så kører vi længst på literen. Men november er ualmindelig træls ....
    Håber du er frisk på lørdag :-)

    SvarSlet
  3. Har du lagt mærke til hvor mange bloggere, der også skriver det samme. Kan det snart forholde sig sådan at vores mad er blevet udpint og mangler vitaminer, fordi producenterne skal have størst muligt udbytte ???
    Gammelt kød, sprøjtede grønsager. Sidste nye var at fedt og kalorieindholdet var meget højere end de angiver på varen. Lys og vitaminer er nok det vi bedst kan gøre for os selv :-)

    SvarSlet
  4. Jeg kender godt det med trætheden. Håber vi snart er på den anden side af det - for det er da træls at komme hjem hver dag og bare ville sove... Knus

    SvarSlet
  5. Kære kari, jeg føler med dig. At have det sådan og så også skulle præstere på jobbet, er næsten ikke til. Jeg selv er træt, men kan jo ikke engang klage når jeg tænker på dig. Tilgengæld husker jeg tydeligt hvordan det var at have job og være så træt som du beskriver... Der var tider hvor jeg bare satte mig på toilettet med lukkede øjne for at powerhvile, men det må man jo egentlig ikke..

    Jeg håber at du får hvilet når du endelig er hjemme, og så at du også får nogle gode vitaminer..

    Mange knus og tanker
    Henriette ;)

    SvarSlet
  6. Mette b - Tak for rådet. Om det er det, der er galt, aner jeg ikke, men jeg har aldrig haft problemer med lys om vinteren. Nu må jeg se om det snart går over.
    Knus til dig :0)
    ___

    Madame - Der er ikke meget livgivende ved denne november (Gemalen fortalte lige at der kun havde været 3 solskins timer i novembr indtil nu...), men jeg er fuld og fast overbevist om at jeg står på cafeen på lørdag kl. 16 :0)
    Knus og på gensyn.
    ___

    Laura - Jeg tror også vi bliver påvirket udefra. Jeg håber nu alligevel at det snart er ovre igen. Det er jo ikke ligefrem den mest stille periode på året vi går ind i.
    Knus
    ___

    Anette - Jeg har en gulerod hængende foran mig i form af 14 dages ferie, begyndende d. 19/12.
    Men der er lang tid til og jeg er træt...
    Knus til dig.
    ___

    Henriette - Jeg har altså også taget en powernap på toilettet på jobbet. Det hjælper en gang imellem. Men det er nok ikke helt "lovligt". Jeg må så sige at i dag var jeg nu lidt misundelig på dig; at kunne blive hjemme og bare komme op i opdrejninger i eget tempo, uden at skulle stå til rådighed/regnskab hele tiden.
    Knus til dig :o)

    SvarSlet
  7. Jeg er selv mest træt når vækkeuret ringer og så igen ved 14-tiden. Når klokken så er omkring 19 er jeg klar igen :o)

    Bruger ikke min lysterapi lampe endnu, men det skal nok komme. Tager dog en Bidro hver dag, og den gør en forskel.

    Jeg synes bare du skal powernappe den på det lille hus, bolchebutikken får så meget igen. Måske skal vi foreslå siesta, hvilrum med hængekøjer. Det kunne være herligt :o))

    Kæmpe kram til dig søs.

    SvarSlet
  8. Fru E - Ja sådan har jeg det også. Når først aftene er faldet på, er det ligesom om jeg vågner op igen.

    Bidro kan jeg ikke spise, da det er pollen og det harmonere ikke med min allergi ;) men jeg må se om der er andet der kan tages.

    Kæmpe kram til dig :)

    SvarSlet
  9. Det er godt nok træls for dig at være så træt.Hvis det bliver ved vil jeg da foreslå ,at du gik til læge, du kunne jo have for lav blodprocent
    Kan du have en god weekend

    SvarSlet
  10. Kom så igang - Jeg skal faktisk til lægen næste fredag af en anden grund, så jeg kan jo lige nævne det, nu jeg er der.

    Rigtig god weekend til dig !

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺