26.11.09

Ord i lange baner

En af de gode ting ved julen, er kataloger. Det er sjovt at se, hvad designerne har fundet på af underlige himstergimser og smarte dingenoter til dig selv, dit hjem eller til fritidskokken.

Et af de kataloger jeg er glad for, er bogkatalogerne. Nu vil I nok have noteret, at jeg ikke ligefrem læser oceaner af bøger, men det har jeg gjort og det kommer jeg også til igen - en gang i fremtiden.

Idag kom Bog og Ide's bogkatalog Bøger 2009-2010 og sikken et slaraffenland.
Jeg er mest til krimier, men en bog om fortidens konger og dronninger kan også bruges og også mere hverdags realistiske bøger.

Jeg har lige siddet og sukket over bøger bøger bøger og drømt mig til en verden, med ro, dejlig blød stol, varm te og en god bog!

Tænk, når jeg engang får læst Stieg Larsson triologi eller "Den 5. plage" som Lisens liv har rost. Eller hvad med "Skumringstimen" af Johan Theorin. Hans "Nattestorm" var rigtig rigtig god!
"Imprimatur" lyder god, lige som "Arseniktårnet" og Gitte Nielsen's "Du har kun ét liv".

"Sophie Dahls frydefulde fristelser", "Rollinger og roulade", "Politikens store bagebog" kogebøger kogebøger kogebøger ÅÅÅhhh jeg elsker dem, men skal vist ikke have flere lige nu. Hylderne bugner...




Og til en afslutning "Julebogen" af Theresa Maria Jessing (Bonderøvens kone).
Og så er der alle de andre spændende, sjove, interessante bøger...

9 kommentarer:

  1. Elsker også bøger. Nye sprøde bøger der kun venter på én særlig gæst, nemlig mig som første læser af bogen. Har selv et par bøger på juleønskelisten :-)

    Kram

    SvarSlet
  2. Håber at I nu er ved at være helt friske igen hjemme hos Jer. Der har da virkeligt været mange vira på spil her omkring os den sidste tid. Jeg fik også bogkataloget i dag, skal have kigget i det ved sengetid. bruger det tit til gode biblioteksideer. Vi har måttet skilles os af med mange mange bøger pga. allergi men der ryger altid nogle nye ned ved gavetid, bonderøvens kone, åh det lyder bare som en bog jeg bliver nødt til at stifte lidt nærmere bekendskab med, tak søde septemberliv :-)

    SvarSlet
  3. Fra en bogvild - altså jeg har oceaner af bøger - i reoler, i flyttekasser- i poser - i butikken - jeg elsker krimier og den slags til nattelæsning og gider ikke gemme og læse en gang til, så ved næste blgtræf skal vi mæske bytte bøger - eller jeg bare aflevere...det ville være fedt at de kunne komme nogen andre til gode...

    SvarSlet
  4. Her strømmer det også ind med kataloger,Bog og Ide er også en af mine favoritter.Der kommer også bøger på ønske sedlen til jul.
    Kan du have en god weekend

    SvarSlet
  5. Fru E - Jeg ville gerne putte bøger på ønskesedlen, men de vil bare ligge og samle støv.
    Jeg syntes bare den glæde og forventning, det er at åbne en bog er dejligt :0)
    ___

    Laura - Ja der er både fordele og bagdele ved bøger (og nips i det hele taget). De er støvsamlere og bøger støver jo i sig selv. Ærgerligt at I ikke kan have "biblioteket", men må beherske sig. Syntes af mange bøger i en reol virker utrolig tiltrækkende :0)
    ___

    Lavendel - Åh det lyder da hels vilde med så mange bøger! Vi har ikke så mange mere. Vi ryddede ud for nogle år siden pga pladsmangel, men det kan da vøre der er nogle endnu der gerne må glæde andre. Den må vi lige vende inden næste blogtræf :0)
    ___

    Kom så igang - Den knitrende lyd af et nyt julekatalog, det er en dejlig lyd ;)
    Ja bogkataloger har samme virkning på mig, spm BR har på børn :0D
    Rigtig god weekend til dig :)

    SvarSlet
  6. Bøger skal der til.
    I de sodste 2 år har jeg ikke kunne koncentre mig om at læse, men jeg køber stadig bøger, måske evnen til at læse dem kommer tilbage..

    SvarSlet
  7. Jeg bliver helt lykkelig af bøger! alle de ord, der venter på at føre mig på eventyr :-)

    SvarSlet
  8. Jeg har det nøjagtigt som du. Bogkatalogerne er bare skønne at sidde og bladre i. Der er så mange bøger at ønske sig og om ikke andet at drømme lidt om engang at få læst. :)

    Mange fredagsknus
    Henriette

    SvarSlet
  9. Mette Lykke - Den kender jeg godt. Jeg har også købt og ønsket mig bøger, som stadig står på hylden og venter.
    Det er egentlig utroligt som man kan savne det!
    ___

    Losarinas Mor - Bøger gør noget ved en :0)
    ___

    Henriette - Jeg tænker tit, at tænk en gang at nogen kan skrive på den måde og at kunne skive så meget forskelligt (nogen er så også uheldig at skrive noget der ligner andet).

    Lørdags knus fra mig :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺