31.10.09

Spændende om man går i sort...

Så er det i morgen eller rettere i nat, at det analog signal lukker og slukker.

Det lød jo til at være meget enkelt, at undgå sort skærm fra 1. november, men efter at have hørt lidt efter radioen og deres indslag, er jeg nu glad for, at jeg har en mand, der mener at vide hvad der er hvad.
Men i morgen tidlig kan vi så se, om han har ramt rigtigt.

Helt skævt er det nu ikke, for vi har jo "kagefadet" hængende uden for vinduet og der er allerede sorte kanaler, med plads til de nye kanaler, som DR har, når jeg zapper rundt på "himlen".

Fra i morgen har DR lavet en børnekanal, DR Ramasjang. Der er blevet reklameret meget for den og det er selvfølgelig deres velkendte udsendelser der også kommer der.

Ramasjang er en ø, med egen nationalsang, national flag og massere af indbyggere, som vi kender. Jeg glæder mig til at se det koncept. Når man kører musen hen over øen, kan man se hvor de forskellige programmer/befolkninger bor.

De lægger ud i morgen kl. 6.00 og kl. 9.00 sender de en, for mig, klassiker, nemlig Bennys badekar. Jeg tror altså, jeg må se den igen. Den er sikkert total kikset, men minderne, minderne mine damer og herre. Total retro ;)

P.S. Jeg har jo stadig barn i børneTV alderen.

3 kommentarer:

  1. Jeg elsker Bennys Badekar ! Og jeg tror den holder stadig :-)

    SvarSlet
  2. Jeg håber, I stadig kan se tv fra i dag, Kari - her skal vi have indstillet programmerne igen, da de skal modtages på en ny kanal. Ja, det er herligt med Ramasjang, K og HD.

    Ha' en dejlig søndag!

    SvarSlet
  3. Losarinas mor - Den var næste lige så god som dengang. Desværre fangede den ikke yngate, men måske om nogle år, når han bliver lidt ældre.
    ___

    Madame - Jo tak madame. På satelitten er der ingen problemer, men DTV er der desværre lige nu sort skærm på Dr og TV2, men vi kan se svensk TV4 og TV6, sjovt nok.

    Det Ramasjang jeg har set indtil nu har været rigtig godt, så den kanal er jeg tilhænger af (hellere Ramasjang end Disney channel). De to andre skal udforskes :)
    Og rigtig god søndag til dig :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺