8.9.09

Total analfabet udi IT

Som total analfabet inden for EDB (eller hvad man nu kan kalde det), er jeg godt nok lidt bange for at trykke på noget, for hvad sker der så lige. Forsvinder alt, kommer det til at se sjovt ud osv osv.

Jeg har (endnu) ikke et billed at mig selv på bloggen (nok mest af forfængelighed), men et billed af to engle, som jeg altid har haft det godt med.
Men når jeg ser på de blogge jeg er fast læser på, så ses der ikke to engel, men en blå silhouet. Jeg har heller ikke link til min blog...
Så hvad gør jeg?

Jeg har så i dag siddet og fumlet rundt i både Layout delen, redigeret i min profil osv.
Inde i indstillinger snusede jeg også rundt og pludselig stødte jeg på en feature "vælg indlægs-editor.
Min stod på "gammel editor", men der var en der hed "Opdateret editor". Jeg tog chancen og hakkede den af og vupti kan jeg nu strege ord over. Det kan man på Wordpress og det er jo sjovt at kunne.

Nu skal jeg så bare se om jeg også kan få mit billed frem og et link til min blog (som fast læser), så andre kan kede sig i hjel med lidt hverdagslæsning ;o)
Jeg roder videre...

6 kommentarer:

  1. nå det kunne da være jeg skulle se lidt på det der med editor også :-)tak for tippet :-D

    SvarSlet
  2. Anne - Hvis du falder over andre sjove ting, så sig lige til ;o)

    SvarSlet
  3. Hej billedet med englene skal du også lægge ind i din profil, så skulle det vises når du skriver til andre - klem på, vi har alle været analfabeter.

    SvarSlet
  4. Hej Lavendel,
    Jeg har mit billed på min profil og det kommer også frem når jeg kommenterer, men hvis du ser under dine "Faste læsere", så står jeg i tredie sidste linie, som sidste silhouet. Det er der jeg gern vil være "to engle".

    SvarSlet
  5. Kære Septemberliv.
    Har du fået ordnet dit profilbillede??
    Spurgte Stine til råds, hun ville først høre om du var ca. 80 år, for så skulle du bare droppe det! Da hun hørte at du var yngre end hendes mor, mente hun at der nok var en chance (den tygger jeg så stadigvæk lige på).
    Jeg skulle hilse at sige:
    Find dit engleprofilbillede frem og læg det et sted du nemt kan finde det igen (billedmappen, dokumenter el.lign.
    Så logger du ind på din blog. På betjeningspanelet klikker du på rediger foto
    Så klikker du på browser, finder dit billede,
    klikker på det og så skulle det være der.
    Driller det stadigvæk er du velkommen til at skrive igen, kan evt. kigge forbi dig en dag og hjælpe.
    Mange varme hilsener fra Laura og Stine

    SvarSlet
  6. Laura - Ha ha! Man skal høre meget fra sine unger ;^)

    Jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde, første gang, men mener jeg tog det fra et billed gemt i mappe.
    Jeg slettede mit profilbilled igår og lagde på igen fra et billed jeg havde i min billedmappe, men det ser ikke ud til at det dukker. Men det er kun i den lille boks "Faste læsere" jeg ikke har billed på, ingen problemer når jeg kommenterer, der dukker mine to eglebasser op.

    Men tusind tak for hjælpen til Stine og dig og velkommen til :^)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺