5.9.09

Hvad hører du?

Når jeg tænder min ene radio i køkkenet (ja, jeg har to der, en almindelig og en DAB), så står den på P4, med lokale nyheder fra P4 København.

Det er ikke lige smag a la Gemalen, der er helt pjattet med P3. Jeg kan tilgengæld ikke snuppe P3's let tilgængelige overfladiske journalistik. Det er bare nummeret for plat. Ender jeg alligevel på P3, så er det mest efter en køretur lørdag over middag, hvor Musikquizzen kører på bilradioen. Skal altså lige have svaret på det spørgsmål, der var der, da motoren blev slukket.

Jeg er måske begyndt at blive en ældre dame. Jeg hygger mig med Formiddag på 4'eren, med mellemrum Danmarksmesteren og så det regionale eftermiddagsprogram P4 eftermiddag og til opvasken (hvis jeg er er i de regioner) Eldorado.

Jeg mangler at lære P1 at kende. Men jeg har forhåbenligt mange år endnu...

Hører du radio og hvad hører du?

5 kommentarer:

  1. P3 om morgenen på vej på arbejde og Nova FM om eftermiddagen. P4 og P1 er ikke lige min smag ;)

    Og så når jeg husker det, Mads og Monopolet om lørdagen på P3.

    SvarSlet
  2. Fru E - Jeg får også kun hørt Mads og monopolet når jeg sidder i bilen, men det kunne jeg nok godt holde ud at høre.
    Nova FM hører jeg også, men så er det når "den anden" radio kører :^)

    SvarSlet
  3. Hvis man hører P1-Orientering, så kan man få nyheder med perspektiv. Det er som om at DR1/2nyheder og Deadline og TV2News ikke tør tage de vigtigste emner op for ikke at skræmme seere væk. Ud over P1-Orientering får man på P1 også Politisk-Debat og Europa-klip og andre udsendelser, som trækker store linier op.

    P4 er rart at høre, når man kører hjemad eller "lytter med det ene øre".

    SvarSlet
  4. Dax - Tak for orienteringen :^)
    Det er nok derfor, jeg ikke har fundet over på P1.
    Jeg er nemlig en "lytte med det ene øre" person. På jobbet er der baggrundsstøj og hjemme med 3 unger, kan jeg ikke lige fordybe mig for meget i udsendelserne.
    Men P1 skal prøves!

    SvarSlet
  5. Jeg kan slet ikke klare P3's opskruede tempo ;O) Nu hører jeg jo radio fra morgen til aften i embeds medfør, men når jeg lytter radio hjemme eller i bilen er det P4 eller P1 - P1 når jeg er til taleprogrammer.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺