7.6.09

Mikro Divi 2009 #2

Det blev en lang dag i går. Ankom på Gurredam kl. 8.35 og blev hentet kl. 19.45.
Lidt over 11 timer med konstant knald på.

Vores gruppe var afsted 12 mikroer, 4 voksne og så mine to yngste. En hurtig sammentælling gav 102 mikrospejdere ialt, som havde det forrygende sjovt.

Et hurtig resume af dagen var at vi startede kl. 10 med flaghejsning. Så var der stjerneløb fra 10.20 til 11.30.

Vores post var jo fremstilling af armbånd. Det gik rigtig godt. Både drenge og piger ville gerne smykkes :0)


Her sidder en gruppe og sættes perler på snor.

Efter en times frokost og opladning fortsatte løbet frem til kl. 16. 1½ time havde de så til at slappe af, leget eller hvad de havde lyst til.


En af de andre poster var at male en totempæl Her bliver den sat op ved bålpladsen.

Aftensmad 17.30 til 18.30 og uddeling af kage kl. 19 med efterfølgende bål. 19.45 blev vi, Yngste, Frøkenen og jeg så hentet.



Efterfølgende har jeg fået at vide, at alle var lagt i poserne kl. 22, der var ro i lejrene 23. Desværre havde min mikromakker en lidt omstrejfende tilværelse frem til ca. 02.30, der var lidt klynk i vores telte.

Men ellers var de friske og i hopla igen kl. 5 (og så var det jeg var glad for at jeg sov hjemme!!). Jeg var tilbage i lejren kl. 9.40 i dag. Der var lidt telte der skulle ned og kl. 10 var der farvel ved flagstangen med sang, mærkeuddeling og vi ses til næste år.

Billed af mærket kommer en af dagene. Jeg er for træt til at få det gjort nu.
Da mikroerne var afhentet, holdt vi evaluering frem til kl. 13. Slut på årets Mikro divisions turnering.

Jeg fortsatte til børnefødselsdag og endte hjemme igen kl. 19.
Der er ikke mere energi tilbage, så jeg når nok ikke at kommenterer på bloggene. Starter "forfra" med at følge jer fra i morgen :0)

4 kommentarer:

  1. Sikke en travl week-end - men det lyder nu rigtig hyggeligt med de aktiviteter der var på lejren. Mon ikke du trænger til en stille og rolig søndag aften.

    SvarSlet
  2. Du godeste for et program, med efterfølgende fødselsdag..
    Kan virkelig godt forstå at du er træt. Jeg er sikker på at du får sovet godt i nat.

    Dejligt at det gik så godt og at det var en succes. ;-)

    Godnat og knus her fra
    Henriette

    SvarSlet
  3. Det må have været et par krævende dage for dig - men også utroligt spændende at være med til! Hvorfor var der mon klynk i nogle af teltene - var der nogen, der led af hjemve, Kari?

    SvarSlet
  4. Anette - Ja den bliv lidt hektisk, men det er jo heldigvis sjældent at tingene falder sådn sammen.
    Og ja jeg nød en rolig aften på sofaen :)
    ___

    Henriette - Selvom det var en rolig fødselsdag og jeg ikke havde sovet på lejren, men i min seng, så var jeg flad, da vi havde spist lagkage.
    Jeg smed mig i sengen 21.30 og det var en dejlig følelse :)
    ___

    Madame - Det er en mange timer vi voksne er på. Men vi hygger os med planlægningen og udførslen af løbet.
    Mange af vores mikroer er helt nye ud i teltsovning og der kommer lidt overtræthed og hjemve ind. Jeg var der ikke om natten, men da jeg mødte op søndag morgen, var der ikke noget der antydede at der havde været krise.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺