10.4.09

Skærtorsdag og lidt fredag

Dagen i dag er blevet til intet og dog alligevel noget. Der var ingen planer (som i går), men alligevel fandt jeg på lidt.

Formiddagen blev på terrassen, hvor jeg begyndte årets kamp mod ukrudt mellem fliserne. En pæn del blev taget, men så var det ved at være frokosttid og så blev det ikke til mere. I steder gik jeg i gang med mit store skab i stuen. Der var ved at være så rodet, at det var umuligt, at komme til det, der primært skal være der inde. Nu er der igen system i det og en pæn bunke, jeg skal igennem og som nu fylder på mit spisebord. Det tager jeg i aften. Frøkenen skal lave aftensmad og hun skal nok have noget hjælp.

I går var planlagt på forhånd.

Jeg stod op og fik lavet morgenmad. Dagens morgenspeciale var speltvafler. Jeg havde forestillet mig nogle lidt grove vafler, men sigtet spelt, siger jo egentlig sig selv, er jo ikke groft. Men de smagte og skal laves igen. Næste gang bare med halvt grov halv sigtet spelt.

Kl. 12 satte vi os i bilen og kørte Ældste til kæresten og fortsatte til Gl. Strandvej i Humlebæk. Her satte vi bilen og gik en godt tur gennem Sletten og videre, til vi nåede Louisiana. Lige inden er der sat bænke op og her spiste vi den medbragte mad og drikke.
Der stod to ikke så store Magnoliatræer. Begge hvide og begge det at springe ud. Magnolia er et rigtig smukt træ.

Udsigten fra stedet vi spiste var flot. Der var en rigtig djævelsk skrænt, som vi fik holdt Yngste væk fra. Der var rigtig langt ned. Der var lavet en trappe ned, så havde man lyst, så var der mulighed for vand på tæerne

Vejret var skønt, der var lidt skyer på himlen, men dejlig varmt og helt sommerlig.
Her er knipset lidt vand inden vi var på vej hjem.

1. Åh en tur ud i det blå med madpakker, det lyder altså skønt. Mon vi er så heldige at vi også når det i denne ferie, det håber jeg.

God påske til dig og dine.

2. Det lyder som en dejlig måde at bruge sin dag på. Frokost i det fri er dejligt og afslappende.

Ha' den pænt ;o)

3. Uhm dine speltvafler lyder dejlige, Kari, vi bruger også tit speltmel i stedet for almindeligt hvedemel - jeg tror, det er sundere, i hvert fald den grove speltmel. Og jeres udfluft lyder spændende - den kunne jeg tænke mig at invitere husbond med på ;-)

4. Lise - Det er en rigtig god måde at bruge en solrig feriedag på. Det er ikke så tit vi får gjort det :0)
    ___

Hjerteveninde - Det er en god måde at bruge både en fridag og kroppen på. 7 km og Frøkenen var brugt ;0)

God campingferie :0)

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺