4.4.09

Lige om lidt...

Jeg skal til og i gang med maden og det sidste rengøring.

Vi venter jo "jule"gæster her kl. 15 til æbleskiver (købt i januar. Dem har jeg aldrig rigtig haft held med at bage selv), kaffe og te. Glöggen blev drukket i december og med 15 varmegrader som de har lovet, så er det vist også for kvalmt.

Jeg er opvokset med kalkun som julemad, men med en andespisende familie, må jeg tit undvære min farserede kalkun med waldorfsalat. Sidste år ville jeg have lavet kalkun, men da jeg også skulle frembringe en julefrokost for Gemalen familie, 1. juledag, var anden lettere at håndterer.
Kalkunen blev dog alligevel købt og så bestemte jeg mig for, at vi skulle inviterer vennerne på julemiddag. Så vil jeg få min kalkun og samtidig huske at opfylde et af mine nytårspunkter (så mangler jeg bare et vigtigt punkt der).

Første dato var 7. februar, men det ene venne par måtte melde fra, datoen blev flyttet til i dag, men det samme venne par sagde nej igen, så synd!!, I går glip at kalkun og ris á la mande ;0)
Så jeg når det lige inden påske.

Nå men nu kalder dagens TO DO liste. Jeg har ikke prøvet at lave sådan en fætter alene før (MOOAR HJÆLP!!!)

4 kommentarer:

  1. Hvordan gik det med sovsen? Og hvad sagde vennerne til denne julemiddag?

    Knus

    SvarSlet
  2. Haha, det er sjovt at læse, at I holder juletam-tam med venner i april. Jeg håber, det gik godt, og at julemaden var en succes :)

    SvarSlet
  3. det er fandme en god ide! og nu har man jo faktisk lyst til den menu... KH

    SvarSlet
  4. Hjerteveninde - Havde heldigvis hjælp til sovsen. Kusinen er sovsoman og hun fik den til at smage af noget i retningen af "når vor mor laver den" :0)
    Og vennerne, de syntes det var en sjov ide.
    ___

    Madame - Det kunne jo ikke rigtíg blive før, men ideen var nu sjov. Så skal jeg finde på noget finurligt til næste forår ;0)
    ___

    Julia - Det var s** en god ide! Specielt, når de ikke er forberedt. Næste gang jeg finder på juletemaet, beder jeg dem tage en gave til 15-20 kr med til at rafle om...

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺