11.4.09

Fandens til sygdom

I mandags fik min moster sin dødsdom. De kan ikke gøre mere for hende. Nu er der kun ventetiden tilbage.

Min moster, der er 20 år ældre end mig, fik konstateret kræft i leveren og et sted mere, som jeg ikke husker, for 1½ år siden. Hun kom i behandling (de kunne ikke operere) og det gik rigtig godt.
Men for ca 1 år siden, holdt den behandling op med at virke og de satte hende på en ny kur og en kur mere. Den sidste stoppede så med at virke, for omkring 3-4 måneder siden. Hver gang behandlingerne er holdt op med at virke, er kræften i leveren (som er en aggressiv en) blusset op.
Ved sidste behandlingsstop havde hun også fået metastaser i hjernen. Hun har fået stråler i hovedet i håb, men nu er det slut.

Hvor er det bare uretfærdigt!! Hun er sådan en type, der er super aktiv, super hjælpsom og klarer "bare alt".
Jeg er så ked...

4 kommentarer:

  1. Uha, det er en forfærdelig sygdom.
    Jeg håber for hende at det ikke bliver for slem en kamp. Jeg mistede min far på samme måde. Det tog 9 uger, så var han væk.
    Det er ærgeligt at du skal miste sådan en sprælsk moster. Det lyder så plat at sige 'tiden læger alle sår', men det gør den faktisk! Jeg kan godt forstå at du er ked af det.
    Mange kærlige hilsner
    Malou

    SvarSlet
  2. Åh sødeste du, hvor er jeg ked af, at du har det sådan. Kræft er bare SÅ uretfærdig og jeg håber snart, at man i DK kan gøre mere for folk med den sygdom.

    Du ved jo, at min mor tabte kampen mod kræften for 9 dage siden, så jeg forstår måske nogle af du tanker du har.

    Du ved hvor jeg er, brug mig - også i denne tid. Det kan måske lindre hos begge.

    Mange tanker og kram fra
    Hjerteveninde

    SvarSlet
  3. Klidmoster - Ja, det den er forfærdelig!!
    Nogen gange syntes man den rammer den forkerte og hun er en af de forkerte.
    Det jeg lige nu frygter mest er, at hun dør på min mors 70 års fødselsdag eller om lørdagen, når hun holder den for familien.
    Men på den anden side skal hun ikke lidt og trække den ud. Det er uværdigt.
    ___

    Hjerteveninde - Ja, din mor kæmpede længe inden hun fik fred.

    Når det gælder sundhedssektoren sker der desværre ikke det store i DK. Det er vigtigere at nurce erhverveliver.

    Igår måtte jeg bare af med det, men jeg får jo nok brug for at kunne læsse lidt af, når det bliver værre og min mor får brug for mig at læsse af på. Så kan det godt være du kommer til at lægge ryg til.

    SvarSlet
  4. Her rækker ingen ord - stort klem til dig!

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺