8.3.09

Mad nostalgi

Så er det min tur til at låne computeren.

Den stod på ren nostalgi her til aften da vi skulle spise. Frøkenen har plaget om det i et stykke tid og nu skulle det være.
Vi hev raklette grillen frem (en oldsag fra engang i slut 80'erne - start 90'erne) og stegte oksekøds strimler, kylling inderfileer, tigerrejer, frikadeller, bacon, cocktailpølser og røræg. Dertil fil vi salsa kartofler, grønne bønner m/ syltede hvidløg, semi dried tomater og feta + en grøn salat og hvidløgsflutes.

Frøkenen var glad og Yngste var nysgerrig. Hvad var nu det for en ting, stege mad på den ?? Varm? - Yes! varm!! Æg blev hans favoritspise i dag :0)

Nu kalder sengen. Det er jo allerede blevet søndag.

6 kommentarer:

  1. Uhm, det lyder lækkert, Kari! Det er en god idé at bruge raclettegrillen igen, det er nemlig også hyggeligt at sidde og lave maden ved bordet. Da vi var ude for nylig hos gode venner, havde de også taget racletten frem igen.

    SvarSlet
  2. Hvor hyggeligt. Vi har også sådan en fætter stående i skabet, som ikke bliver brugt. Måske skulle man overraske familien en dag og hive Racletten frem.

    God søndag ;-)

    SvarSlet
  3. Hvor skønt, at i igen fandt racletten frem. Jeg må faktisk indrømme, at vi har slidt den første op og for et par år siden købte vi endnu en:) Pigerne elsker den spise... så moderen her trodser fedt alle vegne og lader dem jævnligt bruge racletten!
    Dejlig søndag til dig.

    SvarSlet
  4. Smadder smadder hyggeligt, jeg har da allerede besluttet at min skal hives frem næste weekend, den har ikke været fremme længe.
    God dag :)

    SvarSlet
  5. Åh ja, nostalgi er en god ting ;-) .
    Jeg har aldrig ejet en raklette, men her i huset er det fonduegryden fra 80'erne, der nu og da kommer frem.

    SvarSlet
  6. Madame - Den er nemlig genial. Der er lige så meget arbejde i at tilberede dette som en færdigret, men hyggen rundt om bordet og den tid det tager at spise det er længere :0)

    Perle - Det skulle du gøre! Det er rigtig hyggeligt :0)

    Oline - Slidt en op? Så må I bruge jeres meget. Overvejede om vi måske skulle have en ny, for så har vi to og kan invitere gøster også. Ja, luften bliver lidt fedtet ;0)

    Pernille - Velkommen :o)
    Det lyder som en rigtig god ide. Det gode ved den er jo at alle kan få lige hvad de kan li' og blande på kryds og tværs. God fornøjelse :0)

    Bente - Det spiste vi også engang, men med små børn i så mange år, er det ikke lige det mest fikse.
    en vi fik det meget da jeg var barn, kan jeg huske. Det smagte også rigtig godt.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺