14.3.09

Blognavn

Jeg er jo indehaver af bloggen Septemberliv. Det har jeg været i 1½ år.

Da jeg blev enig med mig selv om, at jeg ville have en blog, var der ikke langt fra tanker til handling.

Og dog. Et navn; bloggen skulle have et navn. Det var næsten, som når der skal skiftes password på jobbet. Hvad skulle jeg skrive??
Jeg husker ikke hvad jeg lige havde af spekulationer, men endte jo som sagt med Septemberliv.

Og hvorfor lige Septemberliv?
Jo, september er min fødselsdagsmåned. Det er også Frøkenens og min fars. Yngste skulle også have været født i september, men valgte at komme 3 uger før terminen og blev et augustbarn, men han holdt sig indenfor det rigtige stjernetegn ;0)
September er noget specielt for mig. Så sådan opstod Septemberliv.

Hvad havde du af tanker, da du skulle navngive din blog?

8 kommentarer:

  1. Min blog blev også til meget hurtigt, og ja det med navnet det faldt mig bare ind sådan hurtigt ) når man nu bor på første sal så må jeg vel være Pernille paa 1. det var lidt tilfældigt :)

    SvarSlet
  2. Tak for forklaringen, det er et dejligt forhold du har til september.
    Jeg fik kælenavnet 'Klidmoster', da jeg tog min uddannelse. De andre syntes af jeg kom bønner, linser og fuldkorn i alt :-D
    Så det var oplagt at bruge, når nu jeg blogger anonymt. Malou er også et kælenavn, men er da 'hentet' i mit rigtige navn :-)

    God lørdag!

    SvarSlet
  3. Jeg har pt. ingen blog, men har gjort mig tanker om, at jeg gerne vil have en på et tidspunkt.

    Kan bare ikke lige finde på et genialt/passende navn. Men jeg har ikke travlt, så mon ikke der popper noget op?

    SvarSlet
  4. Jeg har altid yndet en god vittighed og elsket at fortælle den.
    Den gode vittighed er den, jeg kan forstå!
    I undervisningssammmenhænge har den været god at fyre af, når klassen var ved at gå død.
    Karaktererne var altid nemme at give. Jeg udarbejdede nemlig en liste over, hvor meget eller lidt, den enkelte elev grinede!!!!
    Da ideen med at lave vittighederne om til rim for alvor tog form, opstod ønsket om at lægge dem ud på en blog.
    Navnet var derfor indlysende: Rimkogerens Rimerier.
    God weekend!

    SvarSlet
  5. Pernille - Ja det er jo lige ud af landevejen. Man bliver sikkert også gladest for det der først falder en ind :0)

    Malou - Bloggen er jo så også en stor del af dig og dit liv. Din mad er jo lækkert og sundt, så navnet passer rigtig fint.
    Rigtig god lørdag til dig :0)

    Perle - Dit blognavn, dengang, passede jo fint til dig og dit liv :0)
    Men som du skriver, så kommer der nok et navn til dig lige pludselig og så er du bloggende igen ;0)

    Rimkogeren - Velkommen :0)
    Dit blognavn kunne ikke være bedre valgt (læste det godt nok som Rimkongen de første gange, men det havde jo også passet godt).
    Du smider sjove rimerier ud i kommentarboksene og på egen blog.

    Men det må ikke have været sjovt, ikke at have humoristisk sans og så at have dig som lærer ;0)
    Rigig god weekend til dig!

    SvarSlet
  6. Det var sjovt at læse, Kari!
    Min blog fik navn efter det, husbond kaldte mig i sit radioprogram for nogle år siden :O)

    SvarSlet
  7. Dejligt at høre, hvad der lå til grund for dit blognavn :o)
    Man kan ikke lade være med at tænke over det, synes jeg.
    Jeg har en familiehjemmeside, som simpelthen hedder vores efternavn, og jeg begyndte at blogge, fordi jeg havde lyst til at kunne give udtryk for andet end at "det var skønt at være på besøg hos farmor." (al ære og respekt for dét, i øvrigt :o)
    Da jeg skulle vælge navn til min blog, skulle jeg tage stilling til om jeg ville skrive anonymt, men det havde jeg altså ikke lyst til. Så jeg tænkte, at den passende kunne hedde noget, der viste mit medlemskab af familien, men altså samtidig at jeg skriver helt på egne vegne, og så blev det altså Fru Lipka :o)
    Kh. Susanne

    SvarSlet
  8. Madame - Det gjorde dit valg meget let :0) Gemalen kalder mig for dejlige rapand, men som blognavn - nej vel ;0)
    God søndag.
    ___

    Fru Lipka - Tak for baggrunden for dit blognavn :0)
    Jeg har nemlig også tit tænkt på, hvad der har fået bloggere til at kalde deres blogge, det de hedder. Selvfølgelig er der nogen der er ret logiske, f.eks. dem der har strik i navnet. Men med os andre kunne det være sjovt at høre baggrunden.
    Det kan være svært at finde ud af om man vil være anonym eller ej.
    Jeg vil ikke være anonym, men heller ikke 100% genkendelig. Man kan kalde mig ved fornavn, men chancen for, at nogen prikker mig på skulderen, inde i København er meget lille. Det er fint med mig.
    Rigtig god søndag.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺