12.2.09

Op til overfladen



Så har jeg fået sovet en times tid og det var rart.
Næsen løber stadig, der er stadig trykken for panden og i tænderne i højre sidens overmund, men jeg har en del mere energi nu.

Gemalen, Frøkenen og Yngste er taget i svømmehallen, Ældste gad ikke (motion og teenagealder går ikke godt sammen mener han), så hsn sidder foran PC'en og spiller WOW.

Da tænderne værker er det ikke lige rugbrødsmadder der står på programmet, men en hurtig lavet broccolisuppe er det blevet til. Den var lavet på en lille ½ time og smager ikke af vildt meget, men det er nok mine smagsløg der er i dvale.


Broccolisuppe til en snottet

Toppen af et bundt broccoli i buketter
3 mellemstore kartofler i små tern
1 løg hakket (tror porre vil give mere smag)
2 hønse bouillon terninger
Vand så det næsten er dækket
Kaffefløde

Fyld det hele i en gryde, - fløden, og lad det koge til grøntsagerne er møre.
Gem vandet og blend grøntsagerne med lidt kogevand. Juster med mere kogevand, når det er tilbage i gryden, så det ikke er for tykt, men heller ikke for tyndt. Tilsæt et skvæd kaffefløde, varm igennem, smag til med salt og peber.
Vil sikkert smage godt med lidt sprødristet bacon, parmaskinke eller chorizo.

Nu vil jeg putte lidt igen og se at blive frisk. Både til imorgen hvor jeg skal have møde hele dagen med ekstern konsulent og til weekenden hvor man ikke er syg og til mandag hvor jeg skal til forpræmiere.

2 kommentarer:

  1. Rigtig god bedring, Kari, jeg håber du kan blive rask til weekenden. Din suppe lyder dejlig - det er jo rigtig suppetid her i den kolde vinterkulde.

    SvarSlet
  2. Tak, Madame.
    Suppe er altid godt :0)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺