22.2.09

Fastelavn er mit navn...

Så blev det fastelavnssøndag.

Vores fastelavnshurlumhej er overstået, der var bare hyggen i vuggestuen i fredags.
Kl. 10 var vi fremme og omklædt til den hjemmekreerede Mobiltelefon. Jeg er glad for, at vi ikke skulle bruge tid på sminkning eller hovedbeklædning. Det var August slet ikke til. Det hele var så overvældende, med alle de udklædte børn og voksne, så der havde jeg prioteret rigtigt.


Af et barn, der gerne vil slå en proper næve, når der leges med Storebror, ja, så var det lidt anderledes med en tønde. Han kom, han så, han gik i stå! men med lidt hjælp fra en voksen, fik han klappet til tønden er par gange.


Mobiltelefonen som var helt enkelt, er syet af et sort hovedpudebetræk, som blev sprættet op og vasket inden det blev klippet i to. Taster og skærm blev syet på. Det tog mange timer. Min symaskine (den dyre og ny synede) ville ikke sy ordenligt, så der blev justeret og justeret alle vegne, men lige meget hjalp det. Så jeg måtte ty til den billige, som til gengæld syede som en drøm. Godt man har stofreste i rå mængder, så der kunne komme noget farve på.
Næste år skal det nok være mere avanceret. Når man til den tid er 3½ år er der sikkert en eller anden helt der skal portrætteres ;0)


7 kommentarer:

  1. Hej Kari.
    Sikke et dejligt kostyme. Det er så skønt at se noget hjemmelavet med sjæl, frem for alt det masseproducerede plastik-halløj.
    Mvh Malou

    SvarSlet
  2. Det er en herlig idé at være klædt ud som mobiltelefon!
    Jeg synes også som Malou, det er meget sjovere med et hjemmelavet kostume, end et af de færdiglavede ;o)

    SvarSlet
  3. Malou & Madame - Tak tak :0)
    Der var ingen andre end ham der var mobil og det er det jeg syntes tæller. Der var et par stykker andre der var to af.
    En tur gennem blogland har da også givet inspiration. Jeg har jo kostumer de næste mange år ;0)

    SvarSlet
  4. Hvor er det et herligt kostume, du har lavet, Kari - godt du holdt ud gennem symaskine-bøvlet ;-) . Din søn ser bare godt ud i det!

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Nøj hvor er den fed... rigtig god ide at lave en mobilos :) Hvor ser han sej ud :)

    SvarSlet
  7. Micha - Tak :0)
    Min erfaring er, at de helt små ikke kan li' at bliver klædt ud, så mobilen var perfekt, for der skulle ikke males i ansigt og ikke noget på hovedet.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺