1.1.09

Nytårstræet med sin pynt

Jeg har lidt svært ved at få juletræet ud af huset. Det står der og pynter med lys. Så lille nytårsaften blev juletræet afpyntet for det almindelige pynt og det fik lidt serpentiner og knallerter på. I aftes da de forskellige bordbombe/trækbomber var fyret af, smed ungerne de små serpentiner på træet og lige pludselig var det blevet til et nytårstræ.

Kønt er det ikke, men ungerne morede sig og det er hovedsagen, på sådan en aften (de to nederste billeder blev tager her til formiddag).

Og der er som sagt ikke sparet på noget som helst farvet papir.
Imorgen kommer det hele af igen og træet sættes på teressen og pyntes med fuglekugler. Så gavner det lige lidt endnu.

6 kommentarer:

  1. Den måde at bruge et juletræ på har jeg godt nok aldrig set før ;-) .
    Men godt, I havde en god aften. Og ... mere godt nytår!

    SvarSlet
  2. Tak Bente, og godt nytår til dig også - igen ;)
    Når alle serptentiner m.m. kommer på træet er det væk fra gulvet og det ser ikke helt så hovsarodet ud :)

    SvarSlet
  3. Den var ikke gået herhjemme, men det er mest af alt pga. vores "regel" om, at alt julepynt der er fremme 1. januar skal blive ind til næste jul. Det vil jo se lidt sjusket ud med sådan et træ hele året ;o)

    SvarSlet
  4. Det vil nok kræve en del tålmodighed med grannåle i hele huset d. 30. november ;)
    Vi holder os til Hellig tre kongers aften (som jeg lige har læst er 5. januar, så i år bliver det nok d. 5. og ikke d. 6. alt er nede).

    SvarSlet
  5. Ja, jeg går jo ind for genbrug, og synes, det var en aldeles strålende idé at forvandle juletræet til et nytårstræ. Og nu får fuglene også glæde af det - det er fuld valuta for pengene! :0)

    SvarSlet
  6. Sussie - Der er fuld udnyttelse af det træ. Frøkenen mente nu, at hvis vi vandede det, mens det står i haven, så kunne vi genbruge det til jul igen ;)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺