16.12.08

Jordskælv?

For ca 10 min siden, mens jeg sad her i sofahjørnet med den bærbare her og Gemalen ved den stationære, rystede huset og det hørtes en underlig ikke særlig høj "knurren". Det tog sådan ca 5 sek. og så var det ovre. Det føltes meget underligt og jeg har følelsen i kroppe endnu, altså den summende rokken.
Gad vide om det var et lille jordskælv. Det har vi oplevet før en gang for ca 14-16 år siden. Det var da min Svigermor levede. Dengang faldt platterne ned af væggen, der skete ikke noget denne gang.

Frøkenen vågnede ved det, så det var ikke noget vi drømte.
Nu skal jeg lige holde øje med nyhederne.

3 kommentarer:

  1. Jamen det var jo det i mærkede...underligt, jordskælv er ikke det jeg forventer at få i Danmark...Epicentret var så også i Sverige, men at rystelser kan mærkes helt hertil, det er da utroligt

    SvarSlet
  2. Selv vågnede jeg ved at sengen rystede. Jeg troede et kort øjeblik, det var kæresten, der havde fået et epileptisk anfald af en art. Det viste sig, at han troede det samme om mig, og var helt bekymret. Men så var det jo ovre igen, og vi kunne vende os om på den anden side og sove de sidste fem minutter ;0)

    SvarSlet
  3. Anne - Ja det var jordskælv. Underlig følelse at opleve det i Danmark. Satte mig i sofaen igår morgen og ventede med spænding på om der ville komme et igen...

    Sussie - Jeg er glad for at jeg var stået op, da det skete. Men vi gloede godt nok på hinanden, da det skete med ordene "Hvad var DET?"

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺