11.12.08

Hektisk aften

Aftenen i aften blev lidt hektisk.

Efter aftensmaden blev der lagt dej til en gang pebernødder. Så nu skulle der gerne være nok til på søndag, når vi holder Ældtes fødselsdag.
Der blev skåret, rullet, trykket og bagt. Denne proces tog lidt over en time. Samtidig med bagningen, skulle jeg også lige hjælpe Frøkenen med nogle lektier. Hun havde godt nok bedt mig holde mig langt væk, men da jeg så gjorde det, skiftede hun mening.

5 min efter at "Sagen genåbnet" var begyndt, kunne jeg sætte mig ned, efter sidste plade var taget ud. Desværre er smagen ikke optimal denne gang. Har to tskemåleskeer og denne gang brugte jeg den "lille" og det gav en forskel, mindre smag, men de er hjemmebagt!!
Yngste moslede rundt med to DUPLO løver og nolge klodser. Vi satte løverne på piedestaler og kastede også lige lidt med dem.

Da det blev uinteressandt, begyndte han at lege med en pude i sofaen. Desværre blev brydekampen med puden pludselig stoppet, da han faldt ned af sofaen og bankede hovedet ind i marmorbordet. Stortudende blev han løftet op og så var det lige vi så, at det var munden der havde ramt. En flænge i underlæben lige ved mundvigen blødte meget og vi skyndte os at ringe til lægevagten. Men lige den type flænge kan ikke repareres, den skal vokse sammen af sig selv og ja den bløder vildt. Nu sover han. Blodet er stoppet, men han piller med fingre og tunge. Den skal nok give han et minde for livet.

Så en ting ved jeg: Det marmorbord skal bare skiftes ASAP. Det er for hårdtslående til en familie med en krudtugle.

2 kommentarer:

  1. Puha, synes det er noget så forfædeligt, når små børn slår sig på den måde :o(

    Håber ikke at han har for ondt i dag.

    Kram og god weekend.

    SvarSlet
  2. Perle - Det gør mere ondt på os forældre, når børenen slår sig, end hvis det var os selv.
    Men han har sovet godt i nat og har det fint her til morgen. Han spiller Oline og drikker lunken cacao lige nu. Han piller godt nok en del med fingre og tunge, men det er også lidt hævet.

    God weekend og et knus til dig.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺