12.10.08

Tisvildeleje

Så er endnu en søndag blevet brugt. Uge 41 er ved at lakke mod ende og to i familien kan holde ferie.
Dagen idag blev brugt på først at sove længe (jeg fik lov til at sove til 8.30 inden Yngstemanden ville op), så en diskussion med Ældste, da han vill have at vi alle tog i skøjtehallen. Jeg er ikke en skøjteprinsesse og Yngste ville kede sig ihjel på en skøjtebane, så jeg brugte lidt tid på at finde alternativer, der kunne være sjovt for alle 5.
Alternativet blev til naturlegepladsen ved Sankt Helene feriecenter. Men der stod Ældste af!! Men de andre var med på ideen, så en madpakke blev kreeret og bilen fyldt og så afsted.
Det var ikke en Wauuv pålevelse, men der var nogle sjove elementer og Yngste havde det sjovt og når han more sig, ja så har vi også sjovt.
Vi gik rundt mellem "udfordringerne"og spiste frokost på et dertil indrettet område. Der var borde og så bænke udformet som knive og gafler. Et smut ned til Kattegat ved Sankt Helenes kilde var både kold, solrig og betagende oplevelse. Det brusende hav der slog ind mod stranden, solen der spejlede sig i alt - Smukt!



På vej tilbage til lege legede Gemalen og jeg Hammerslag. En ældre ferievilla var til salg. Vi satte pris på og så var det så om, hvem af os der var tættest på. Jeg gættede på 4 mil kr og Gemalen 3 mil kr.

Efter naturlegepladsen kørte vi til Tisvildeleje og stranden. Gemalen gav is :0) Det blæste en pelikan, men det var vi rigtig mange, der var helt lige glade med. Solen skinnede og det var bare så dejligt.

Nu er vi hjemme igen. Jeg har hyggesnakket i telefon med min mor, aftensmaden er lavet og indtaget og det er ved at være kryb i seng tid igen.

Og hvem vandt i vores eget Hammerslag? Det gjorde jeg :0D

Villaen kostede 6,8 mil kr for 85 m2 bolig fra 1935 på en grund på 1701 m2.

3 kommentarer:

  1. Sådan en tur lyder rigtig dejlig. Tog ældste med trods brok?

    Kram og god søndag aften.

    SvarSlet
  2. Nej Perle, han sumpede foran sin PC.
    Tak og i lige måde.
    Kram kram.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺