4.10.08

Lørdag i Sorø

Jeg har ikke rigtig kunne hitte ud af, hvad vi skulle og ikke skulle denne weekend. Men det viste sig, at vi ikke skulle noget alligevel, så lørdagen drog Far, Mor og Yngste til Sorø, for at se byen og Boligmessen (Livsstilsmessen).

11.45 forlod vi vores hjem og kørte sydpå. Vejret var skønt, høj sol det meste af vejen. Vel ankommet, et times tid senere, tog vi en lille bytur rundt i Sorø centrum, man forvilder sig jo ikke for meget rundt, når man ikke har fået et kort over byen med. Vi havde sat bilen på kommunens p-plads ved posten, så var den sat central for bytur og hallen med messen.

Efter en hurtig pizza til frokost, blev messen gået igennem. Vi fik meldt os til nogle komkurrencer, så nu er vi med i kampen om en el-bil til yngste - han var helt vild med den de havde stående....,en MP3 afspiller - hvis vi vinder den, så skal den afhentes på Sorø kommune ;0), en købmandskurv og et gavekort. Men men men så heldige er vi nok ikke...
Heldet er nok brugt, jeg vandt nemlig 2 fribiletter til Vi Med Hund messe i Brøndby Hallen 17-19/10, igår.

Færdige på messen gik vi tilbage til bilen og efter et kig i min flyttebog kørte vi først lidt rundt i byen og sluttede nede i Akademihaven og Sorø sø. Det er et praktfuldt område, selv når det blæser meget og lige har regnet, der kom en ordenlig skylle, mens vi var på messen. Gemalen talte om at slutte med en is hos Emil Chokolade, men jeg var propmæt og kunne ikke klemme en bid mere ned, så den må vente til en anden gang. Gemalen havde nemlig også hørt godt om Emil Chokolade. Han spiller Travian med en fra Århus, som havde sagt, at man skal huske at få en is hos Emil når man er i Sorø. Emil Chokolade er "verdenskendt" :0)

Vel hjemme igen, omkring lidt over 17, var jeg brugt. Nu skal Sorø fordøjes og gemmes i hukommelsen, til vi skal til det mere alvordlige.

4 kommentarer:

  1. Håber byen var "flinke" i mod jer...I dag er her ikke så kønt...det regner og rusker :-)

    SvarSlet
  2. Det blæste godt ned gennem Storgade, men solen skinnede, hvilket jo er et vigtigt element, når noget skal "sælges". Jeg er vild med de ældre huse der pryder Centrum, men lige igår var der lidt mennesketomt, hvilket min mand ikke så som noget positivt. Men en by skal ses mere end en gang, så der kan jo ske meget :0)

    SvarSlet
  3. Spændende at følge med og se hvor I ender henne :o)

    Skal I snart have eget hus til salg? Tænker på, hvis det skal passe med flytning omkring tidsrummet hvor ældste skal ud af 9. klasse.

    SvarSlet
  4. Perle - Markedet er helt dødt nu. så vi venter lige lidt. Har familie der prøver at sælge lige nu og der har været eet par og se på deres hus.
    Ellers må vi tage det som det kommer.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺