8.8.08

Fredag er det blevet - igen

Så er det fredag igen. Ungernes sommerferie er ved at være til ende og på mandag er det på'en igen. Ældste skal i 9. klasse (hvor blev tiden af???) og Frøkenen skal i 5. klasse.

På mandag er også dagen hvor mange kommet tilbage fra sommerferie på jobbet. Der har været mennesketomt de to dage i denne uge, hvor jeg har været der.

Stemningen er stadig meget trykket. De fyrede er stadig ikke fritstillede, så de er der egentlig kun for at man kan se dem. De er ikke særlig aktive og ikke meget hjælpesomme, hvis man spørger. Forstår dem godt, men det er helvedes irreterende for vi andre.
Mange af dem, jeg har sludret med, har brugt ferien til at tage deres jobliv op til revision. Mange af dem vil lige give kaoset en chance, men jeg er spændt på, hvor mange der, i løbet af det næste ½ år, stopper.

Undskyld dette negative indlæg, men det hele kører rundt i mit hoved og jeg aner ikke hvordan, min hverdag bliver fremover, aner ikke hvor jeg skal sidde og med hvem jeg skal dele kontor. Det er en uvished der er meget ubehagelig.

Nok om det. God weekend til alle. Vi høres ved.

3 kommentarer:

  1. Kæreste du, reaktionen på fyringer er som ringe i vandet og de har evnen til, at nærmest fastfryse i nogle måneder efter.

    Dels konfronteres man med de opsagtes triste og til tider modløse ansigter og deres manglende engagement (forståeligt nok). Desuden vil det altid skabe en indre uro om egen sitation. Hvis der kunne fyres sidst, hvornår sker der så igen? Er jeg udsat? Vil jeg fungerer godt hvor jeg er havnet? Osv. osv. Og dem der sidder øverst i træet er ikke dem der mærker det eller ser på de kollegaer, der trods fyringer skal møde op.

    Undskyld ikke, det fylder jo hos dig og er med til, at give endnu en dimension af, hvem du er ;o)

    Mega-cyber-kram fra Perle. Nu må du snart indkasere det IRL.

    God weekend.

    SvarSlet
  2. Jeg vil have det kram nu, Perle!!

    ;o)

    SvarSlet
  3. Skal se hvad jeg kan gøre ;o)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺