10.6.08

Risotto bianca con pesto og ristet laks...

...det var hvad Ældste diskede op med på hans anden maddag. Han undlod endda at blive sur over, at han ikke kunne komme med nogle klassekammerater på stranden. Han var nemlig ikke færdig med maden. Retten var fra kogebogen 'Jamies Italien' som han fik i konfirmationsgave.
Laksen var min ide, da jeg ved, han kan spise en portion risotto passende til 6 personer. På denne måde var der også lidt til os andre ;o)

Og så kom han hjem igår med en matematikprøve med karakteren 12.
Det begynder at se fint ud :o)

5 kommentarer:

  1. Man må sige, at de gode karakterer kommer lidt sent på året, men han har jo heldigvis endnu et år til at knokle igennem ;o) Flot gået!

    SvarSlet
  2. Sikke din søn kommer til at kunne score på sin madlavning senere ;)

    Det er uvurderligt at lære at lave mad hjemmefra, synes jeg. - Især for drenge.

    SvarSlet
  3. Perle: Jeg er nu ikke så nervøs for ham. Jeg ved jo han kan, når han skal, men han kunne nu nok godt engang i løbet af året, have givet os en smagsprøve på det der karakterræs.

    Smmi: Ja, det gør han sikkert, scorer altså. De får nemlig ikke bare spaghetti og kødsovs. Han er en gourmet, som hellere vil servere Sushi, risotto, flamberede rejer end helt almindeligt mad. Han bliver til gengæld nok dyr i drift ;o)

    Jeg tror egentlig mange børn, drenge som piger, gerne vil lave mad, men de skal lige have et spark i den rigtige retning. Min har også kun gjort det, når vi siger til, men nu er det så tirsdag, der er hans og en lørdag i måneden til de mere avancerede retter og desserter.

    SvarSlet
  4. Og det er så 5 dage siden I har fået Risotto, nu må du snart komme på banen igen :-)

    Alt vel?

    Kram og god weekend.

    SvarSlet
  5. Tak, Perle :o)

    Jeg syntes ikke, lige der har været så meget, at skrive om. Derfor tavsheden.
    Det skal jo også være noget andre gider at læse. Jeg svømmer jo ikke ligefrem i læsere :o)

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺