10.5.08

Pinselørdag aften

Dagen er ved at gå på hæld og luften bliver hurtig kølig. Vi spiste på terassen, i skygge for solen og det var dejligt.

Til den marinerede flankesteak serverede jeg brasede kartofler fra grillen, tzaziki med agurt og Frøkenen lavede med gulerod. en skål grofthakkede grøntsager, fyldte søde chili med flødeost (færdigkøbt) og afslutningen var en ostepølse.

De brasede kartofler fra grillen kom "til verden", da jeg fandt en ½ pose gamle kartofler (de var begyndt at tænke i spire).

BRASEDE KARTOFLER FRA GRILL

Kartoflerne blev skrællet, kogt og dampet tørre.
De blev så hældt i en foliebakke hvor jeg, med en gaffel, delte dem i mindre stykker.
De blev overhældt med lidt olie (jeg brugte rosmarinolie) og salt + peber.
Ud på grillen med foliebakken, hvor de blev vendt med mellemrum.
Da de havde fået farve, blev der strøet et fed hakket hvidløg over og efter et øjeblik kunne de serveres.

Om lidt skal vi prøvesmage den rabarbertærte, jeg har lavet her i eftermiddag, sammen med en kande frisklavet te.

God aften derude.

1 kommentar:

  1. Lyder lækkert. Vi kogte også kartofler (ca. halve stykker) og smed i foliebakke med olie og krydderier på. Man kan jo stort set lave alt på en gril.

    Lyder som om I har haft en dejlig pinse.

    Kram

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺