15.5.08

Kage til klassens time

Frøkenen skulle have kage med idag til klassenstime. Så da jeg kom hjem fra spejder åbnede jeg skabene og tryllede en dej frem til en fantastisk sandkage, som kom i ovnen og 1-2-3, duftede hele huset af kage, så mundvandet løb...

Sådan kunne det have været, men altså bare ikke her hjemme.

Jeg kom hjem fra spejder og og så skulle jeg lige have ryddet op i køkkenet, inden jeg kunne begynde.
Vi bagte ikke kage, der var for mange: det skal ikke være/der må ikke være.
Så vi lavede istedet for "konfekt" af mørk chokolade og pop corn og mælke chokolade og pop ris.
Den lyse chokolade smeltet og rørt med popris og den mørke smeltet og rørt med pop corn. Lagt i to lag, kølet af og skåret i 18 stykker her til morgen.
Anderledes og vist helt ok.

2 kommentarer:

  1. Uhmmm ... den opskrift snupper jeg lige til senere brug! Tak for inspirationen ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Bente, Det var så lidt :o)
    Og velkommen til.

    Jeg overvejede også om det ikke kunne være sjovt at lave pop cornene som løse pop corn, så nogen har mørk, nogen lys og nogen hvid chokolade på og så blandet i en stor skål.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺