27.4.08

Blå søndag i Zoo

Så stod denne søndag i spejdernes tegn. Jeg var i Zoo i København sammen med rigtig mange spejdere fra Nordsjælland. Ialt var vi 1524 spejdere samlet. Det er en tradition, som har stået på i mange år og som er ens fra år til år - næsten. Alle spejdere mødes Valby station og går med tamburkorps fra stationen og ad Sødre Fasanvej, på kørebanen :o) til Zoo, hvor vi samles, før i tiden ovre på græsplænen ved Søndermarken og de sidste par år på græsset hvor der er falke opvisning.

I år skulle vi mødes på stationen kl. 9 og med toget ind til Valby. Efter alt ovenstående og med denne udsigt fra vores plads, var det afsted på løb rundt i haven.

I år havde mikroerne 8 små poster, hvor vi f.eks. skulle svare på, hvad en Pelikan bruger sit næb til og en post hvor man skulle finde ud af, hvor mange mirkospejdere der kunne være i flodhestens bælte.

I Abehuset, hvor vi også kom forbi, var der på en af ruderne ind til chimpanserne sat denne sætning op...

Så er vi vist ikke i tvivl om hvor vi høre hjemme.

Der blev uddelt præmier til de bedste (1., 2. og 3. pladser) inden for hver gren og hos mikroerne kom vi på en andenplads.

For en time siden, var jeg så hjemme igen. 8½ spejdertime blev det til og nu er jeg mør!

God søndag aften og vi høres ved...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺