11.2.08

Vægttab hos den forkerte

Så var det vaccinationsdag igen for Lillemanden. Det var så anden vacciantion med den nye pneumokokvaccine. Så af dem er der så bare en tilbage om en måned.

Det var også vægtkontrol dag og det var ikke opmundrende. Han har på 3 mdr. tabt 100 g. Det lyder jo ikke af meget, men når man er næsten 18 mdr. og kun vejer 9 kg, så er det altså meget.
For at finde ud af hvorfor han ikke vil spise, fik han taget en blodprøve for at tjekker blodprocenten. Den prøve var fin, altså ikke det der er årsag til at han ikke spiser. Så vi har nu fået en tissepose med hjem, som han så skal have sat om tissemanden og når han så har tisset skal urinen i et glas og op og testes for blærebetændelse. I den alder kan man have blærebetændelse uden at have de symptomer som vi andre har.

Imorgen skal farmand så "hygge" sig med tisseposen og så må vi se om det giver et resultat.

2 kommentarer:

  1. Det lyder ikke så godt med mindstemanden. Hvis de ikke finder blærebetændelse, hvad skal der så ske?

    Tanker herfra.

    Kram

    SvarSlet
  2. Perle: Jeg skal under alle omstændigheder have fat i min sundhedsplejerske og så må vi se om hun kan komme med nogle gode ideer.
    Men ellers ved jeg ikke. Drengen er jo fuld af liv, så energi må han jo få noget af.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺