18.7.16

Slut på ferietiden for denne gang

Det er godt nok den længste efterårsferie, jeg nogen sinde har haft! Eller den vådeste og koldeste sommerferie jeg kan mindes.


I den første uge krævede det både cookie og varm cacao. Her er den ene af de to gigacookies vi bagte.
Første uge gik med at sove meget. Jeg var total fysisk og psykisk udmattet. Sov/døsede en stor del af de første dage af ferie, Sov næsten hver gang jeg sad med familien og så TV. Ellers slappede vi af og lavede absolut ingenting.


Mandag i uge 27 var en solrig dag. Så solrig og uden regn, at vi drog på Bakken, for en hyggelig dag. Nød et glas kold rosévin, gik rundt og lod Yngste og Frøkenen prøve forlystelser, spist lidt sen frokost og sluttede af med en is.


Der blev indkøbt en ny pavillion, så vi kunne nyde de første timer af Frøkenens sutdentergilde udenfor. Maden blev nydt indendøre og så trak vi ud igen. Det var ikke en varm lørdag der i ugen 27, men den var heller ikke kold.

Pavillionen har også givet os et par aftner, hvor vi kunne spise ude, trods lidt regn i luften. Det er nu en god opfindelse!

Sidste uge foregik i Gentofte skøjtehal, hvor Yngste var på målmandscamp hos Sebastian Dahm. Han nød at komme på is igen og møde sine venner fra de andre klubber. Det er sjovt at se, hvor glade de er for at træne sammen, selvom de er modstandere hele sæsonen.
Når man er i Gentofte, så må man jo i IKEA og det var Frøkenen og jeg om onsdagen. Vi startede med Brunch i restauranten. Det var til IKEA Family pris, nemlig 9 kr og så var vi en tur igennem huset, som havde fået en overhaling og derfor havde housewarming. 

Frøkenen fik også overstået sin teoriprøve og bestod og vi fejrede med en hyggefrokost.

Ugen blev også brugt på Pokemon go Det blev først downloadet på Gemalens mobil og da han havde styr på det, fik Yngste den på sin. Og så gik den store jagt. Vi har gået mange ture, både store og små. I alle retninger fra vores hus.


Frøkenen og Ældste har også fået det, men jeg holder mig i skindet. Jeg går gerne med, men gider ikke løbe rundt med min mobil svingende rundt i luften ;0)


Og sidste Pokemontur blev forbi det lokale ishus til en nu-er-ferien-slut is. Jeg nåede selvfølgelig at spise lidt af min inden jeg fik knipset.

Nu står den på arbejde igen. Ikke at jeg har lyst, men sådan er det vist altid efter en ferie.

2 kommentarer:

  1. Det lyder nu som en ganske OK ferie, selv om vejret ikke har været med jer hele vejen. :-)
    Jeg må lige arbejde et par uger mere før det er min tur til ferie, men så tager jeg også 4 uger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også en OK ferie, men vi forbinder jo sommerferie med sol og varmt vejr.
      Jeg håber så at I er mere heldige med vejret, når I skal have ferie Inge :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺