24.3.16

Hvad servere I til en påskefrokost?

Lige om lidt starter de mange påskedage og der er, hos os, en lille påskefrokost på programmet.

Når jeg tænker påske, så tænker jeg fugl og fisk. Jeg ved ikke helt hvorfor, men det kunne være, at det er fordi det er lette ingredienser, i forhold til f.eks gris og ko.
Det afspejler sig også i mine retter til påskefrokosten. I år står den på sild med en ægge-karry dressing til, æg med rejer, røget og gravad laks, kyllingesalat og skinkesalat. Og som afslutning en citrontærte.
For citron er også en yndlingsingrediens hos mig. Ikke kun til påske, men også resten af året. Man går aldrig galt med en syrlig dessert ;0)

I går kogt jeg kyllingen til kyllingesalaten og bagte citrontærten. Så skal der bare lige koges æg og laves et par dressinger (ægge-karry og kyllingesalaten) og en skinkesalat og så kan vi holde årets familiepåskefrokost i dag.

Citrontærten INDEN jeg ville lægge husholdningsfilm på,
som endte med at ødelægge den blanke overflade...
Lam er for mange også en påsketing. Og jeg ville ønske, at jeg havde det på samme måde. Men lam, det ligesom vokser i munden på mig, så en bid kan blive til til en hel lammekølle mens jeg tygger. Men for pokker det ser lækkert ud!

Hvad servere I til påskeforkosten, hvis I holder den?

Om lidt går jeg i gang med det sidste og så vil jeg hellige mig familien.
Rigtig god påske til alle jer.

4 kommentarer:

  1. Nøj den ser god ud, vi skal have ymerfromage med lakridsgele låg ...
    skøn blog du har, glæder mig til at følge med
    God påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen forbi Thyde Living :0)
      Den kan varmt anbefales, sådan en citrontærte.
      Ymerfromage med lakridagele lyder da også helt suverent. Jeg er begyndt at lege med husblas, så det kan være jeg skulle prøve det en dag :0)
      Rigtig god påske til dig

      Slet
  2. Den citrontærte ser meget lækker ud !!! - jeg ved ikke om det er nødvendigt med en blank overflade, man kan måske glatte den på en eller anden måde?

    Traditionen i min familie er sild og rejer med æg/kaviar og den slags til forret, og så har vi en svaghed for lammekølle. Jeg tror hemmeligheden ved lammekølle er at skære den i meget tynde skiver.

    Jeg tror også at vi en gang imellem har fået citronfromage - :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre er det ikke muligt at glatte den, da det er en bagt overflade, men smagen fejlede altså ikke noget ☺
      Jeg tror jeg har prøvet alt, når det gælder lam. Det glider bare ikke ned. Det skal siges, at jeg prøver lam, når der er mulighed for det, bare for at se om jeg er 'blevet voksen'. Så kan det være at der sker et mirakel en dag 😉
      Om ikke andet så er citronfromage noget jeg gerne nyder. Det giver glade minder om påske hos mine bedsteforældre i Jylland.

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺