20.2.16

Halsedisse

Jeg strikkede, for nogle år siden, en halsedisse eller nogle stykker faktisk, til Yngste. Han var vild med dem, for de var gode når han havde list ondt i halsen eller når det var koldt.

Jeg er blevet spurgt til opskriften og den lægger jeg her.


Halsedisse til et børnehavebarn

Acrylgarn (det er hvad min yngste kræver) eller uld/acryl ca 2 ngl alt efter løbelængde
Strømpepinde + almindelige strikkepinde  nr. 4

Slå 88 m op og fordel på 4 strømpepinde og strik ca 10 cm rib (2r, 2v)
Del arbejdet og skift samtidig til alm. pinde og strik hver stykke for sig.
Strik ca. 10 cm retstrik inden der tages 1 m ind i begyndelse af hver pind til der er 5 m tilbage.
Luk af og strik den anden side magen til.

Yngste klager nu over at de er for stramme i halsen (han er MEGET sart, når det gælder noget om halsen) så jeg overvejer at strikke en, hvor jeg udvider med en 4-8 masker, så den bliver større i halsåbningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺