10.12.15

Energiunderskud og dagens fødselar

Det er nogle underlige dage, jeg holder mig for tiden. Jobbet tager så enormt meget energi, at jeg ikke rigtig kan overskue det, der sker omkring mig.
Det handler om, at der ikke er meget truktur i dagenen mere. Skiftende arbejdstider og så det at få det hele til at gå op i en højere helhed.


De første 10 dage af december har været en blanding af normale dage og meget lange dage. 
1. december havde vi en event i butikken og der hed dagen 8.30-21.00, en meget lang dag. Onsdag er min normale fridag, så var det en torsdag, som var normal, 9-16. Endnu en fridag fredag og så en weekend med vagter fra 8.30-16 og 9.30-17.30.
Denne uge har heddet mandag 8.30-17 og tirsdag 10-20.30. Så er jeg igang med 2. fridag i træk og så er der en lukkevagt i morgen fredag, 12-20.30 og fri i weekenden. Har byttet en lørdag med sidste søndag.

Det ser jo helt tilforladeligt ud, men det at to dage ikke er ens, og faktisk heller ikke to uger, dræner mig for energi. 

Når julen er ovre og vi ikke længere har åbent hver hverdag fra 9 til 20 og weekenderne med åbent 9-17 og 10-17, ja så er det til at klare igen.

I går fik vi købt fødselsdagsgave til Ældste og et par julegaver. Så nu mangler vi/jeg bare 4-5 gaver, så kan julen bare komme an.

Og så er det i dag 22 år siden jeg lå i barselssengen med et lille menneske, som blev til vores ældste i børneflokken.
I dag kan jeg ikke længere have ham liggende i armene og kramme ham, men han er meget gavmild med at komme og kramme mig, når han kommer ud fra sit skjul på værelset.

Nu vil jeg få ordnet lidt af det, jeg bare var for træt til at lave i går. Og så er det snart tid til at få julepyntet.

4 kommentarer:

  1. Tillykke med ældstesønnen.. :-)
    Det er hård kost at arbejde i butik i december måned, mange og lange arbejdsdage, og forhåbentlig også mange kunder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Inge :0)
      Der er mange kunder og der er lange dage og alt det havde jeg bare lykkelig glemt, da jeg søgte tilbage.
      Om 14 dage er det ovre :0)

      Slet
  2. Tillykke med dit 10-december-barn - her fejrer vi jo fødselsdag for yngsteprinsessen på samme dato :-). Kan godt forstå du synes det er hårdt, men håber du klarer det og at bare nogle af de julestressede husker at give dig et smil og et "god jul" med på vejen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Moster Tulle og hjertelig tillykke med datteren din:0)
      Klare det, skal jeg som nok. Ser bare frem til d. 22, kl 20.30, hvor jeg kan holde miniferie.
      De fleste kunder er utrolig venlige, men der er nogle enkelte... ;0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺