14.11.15

Mor, hvorfor er der nogen der slår andre ihjel?

Ja det er et rigtig godt spørgsmål!
Yngste stillede mig det spørgsmål her til morgen, og jeg må være ham svar skyldig.

Jeg har prøvet at forklarer ham det, så godt jeg kan og så neutralt som muligt, for jeg vil ikke have ham til at dømme uden grund.

Vi bor i en kommune som har mange muslimer, men det er jo ikke alle muslimer, der har den tankegang som dem, der har berøvet 128 mennesker livet og såret næsten lige så mange.
Han går i klasse med muslimer og dem skal han altså have et godt forhold til de næste mange år. Og lige nu er de (forhåbentlig) ikke påvirket i den retning.
Så jeg har forklaret og håber han har fået en forklaring, som han kan bruge til noget.

Nu sidder jeg og ser på lyset i køkkenvinduet og så er jeg (tvangsindlagt) til en landskamp. Egentlig vil jeg meget hellere se en god julefilm, for jeg syntes jeg har brug for lidt sødsuppe med en happy ending.


2 kommentarer:

  1. Børnene stiller gode spørgsmål.
    Det kan være svært at svare en gang imellem....
    Åh ja julefilm med happy ending - ja tak også her...

    SvarSlet
    Svar
    1. Børn er heldigvis nysgerrige efter viden. Men denne var lidt mere kringlet at få forklaret.
      Det blev til fodbold, men jeg skal nok finde en sød julefest til at opveje stemningen.
      Hav en dejlig søndag Kisser :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺