26.9.15

Boglån på skolebiblioteket

I Yngstes klasse kommer de på skolebiblioteket en gang om ugen, så de kan låne bøger til de der 15 min læsning om dagen, de skal læse selv.
Sidste onsdag havde Yngste lånt et tegneseriehæfte med Garfield, som er hans yndlings tegneseriefigur. Og så havde han lånt et hunde leksikon.

I onsdags, da han fik bøgerne med igen til bytning, bad jeg ham låne en bog, han kunne læse i og som ikke var så tung som det der leksiton.
Samtidig spurgte jeg hvorfor han havde lånt leksikonnet, for det var faktisk kun mig, der havde læst i det, og han svarede: "Mor, det er fordi jeg så gerne vil have en hund!".
OK, det var jo en rimelig grund, selvom vi ikke skal have hund. Jeg spurgte så hvorfor det var leksikonnet han havde lånt. Jo sagde han, for så kunne han finde ud af hvad for en hund han ville have...

Vi står altså ikke lige og skal have hund og skulle vi have en, så er udvalget meget lille, da jeg er allergisk over for hunde, og derfor skal ud og afprøve de racer som skulle være allergivenlige.
Samtidig skal Yngste også testes, da han viser tegn på nogle af de allergier, som jeg også døjer med. Deriblandt kunne være hund og kat.

Nå men i denne uge har han ladet hunde leksikonnet blive på skolebiblioteket og i stedet for lånt en bog om FCK...

2 kommentarer:

  1. Hvis i en dag når til det der med hunde kan jeg varmt anbefale en coton - både manden min og jeg er meget allergiske overfor hunde, men coton'en tåler vi fint. Ja faktisk flere, da vi jo har 2 af slagsen og har haft det de sidste 9 år

    SvarSlet
    Svar
    1. Cotonen er også en af de hunde jeg selv har en ide om at jeg gerne vil have, moster Tulle.
      Yngste vil ellers gerne have en Staffi, for sådan en har en af hans venner, men den plejer jeg at reagere lidt på, selvom jeg egentlig ikke reagerer på hund, trods testen.
      Men i første omgang skal vi lige finde ud af Yngstes allergi :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺