16.4.15

Pas på fingrene - glasset er varmt

Den sætning kender vi jo alle.
For 5 år siden gjorde jeg noget ved det og hæklede skånere til mine egne cafeglas.

For to år siden gav jeg Ældste 4 cafeglas i kalendergave. Da han stadig bor hjemme, bruger han mine glas og skånere, men han flytter jo nok en skønne dag og derfor har jeg haft fat i hæklenålen igen.

Denne gang har jeg lavet dem lidt højere, da jeg har lagt mærke til, at jeg tit tager fat højt oppe og der beskytter mine egne altså ikke.

Da Ældste jo er af hankøn, skulle de også være bare en lille smule maskuline.





Det blev de fire af dem også, men så fik jeg lige lyst til at lave en med pink... ;0D


Heldigvis er Ældste til kombinationen sort/pink OG det kan jo være at der kommer en sød pige forbi, når han er flyttet hjemmefra, og så kan hun beskytte fingrene ;0)

Det blev jo til fem skånere og kun fire glas, men det kan jo være at jeg kommer forbi IKEA og får købt 1-2-3-4 mere...

4 kommentarer:

  1. Lærer aldrig det der hækleværk. Ærgerligt da der er så mange søde hæklede ting og så kunne jeg også få tøj på min alt for varme mor-kop. Sød ide :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo du gør Søde!! Der kommer et tidspunkt i dit liv hvor du har tid og overskud og så er det hækletid ; 0)
      Troede at de var isolerende de der mor-kopper. Men det er da en ide at lave frakke til den :0)

      Slet
  2. Det vil jeg glæde mig til. de der mor og far kopper burde ikke være til kaffe/te, da de bliver brandvarme. Men fine er de jo :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :0)
      De er fine, men sjovt man laver noget som ikke er brugervenligt.

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺