10.3.15

Frøkenen og jeg og vores uge

Så var det søndag vi sendte Frøkenen på langfart. Hun er på studietur i Pragh og skal være det til på fredag.
Hun var nu ikke ovenud lykkelig for destinationen, for hun var i Pragh i 8. klasse og kunne vist godt have tænkt sig et andet mål, men nu er hun der og så vil hun få det bedste ud af det.
Indtil nu har vi ikke hørt fra hende så det må være et godt tegn :0)

Kender I det, når man føler man spilder tid?
Jeg syntes det er død irreterende, når det sker og det gjorde det i går.

Jeg blev ringet op for en måneds tid siden af en sygeplejerske fra reumatologisk. Hun ville indkalde mig til en samtale, nu jeg var kommet i behandling. Vi aftalte d. 2/3 kl. 10.
Jeg mødte op og mens jeg sad i venteværelset, fik jeg en Nem-SMS om at jeg skulle huske på at jeg havde en tid d. 3/3 kl. 10!
Øhh, undskyld, men vi aftalte mandag d. 2. og IKKE tirsdag d. 3.
Jeg fik fat i en sygeplejerske, som startede med at bortforklare, men efter som jeg af vane altid gentager dag og tid, for ikke at møde forgæves op, så kom det frem at det var hende, jeg havde lavet tid med. Ny tid givet og det var i går.

Og her kommer så spildet ind. Jeg mødte op og det eneste jeg fik ud af de 30 min var at hun viste mig en brochure, som hun lige fik fortalt var dyr og at jeg derfor ikke fik den! jeg kunne finde det hele på Gigtforeningens hjemmeside.
Så fortalte hun om hvad jeg selv kunne gøre, når jeg nu har fået leddegigt (den var så ny for mig! Jeg har nemlig ikke fået en diagnose af nogen læge, da man ikke ved hvad jeg fejler).

Så kommer det sjovt. Jeg skal registrerer mig i Danbio systemet. Det er helt fint med mig.
Jeg fik hurtig instruks og gik i gang. Jeg skal svare på skemaet for leddegigt og de første mange spørgsmål var om jeg f.eks kunne tage tøj på selv, åbne et glas marmelade, vaske mig osv.
Ja jeg ved at det kan brede sig, men når jeg nu følte jeg spildte tiden, så var det altså ikke lige de spørgsmål jeg var ude efter. Et af de eneste spørgsmål, som jeg syntes, jeg kunne bruge, var om jeg kunne gå op ad trappen. Det kan jeg, det er ned ad det kniber ;0)
Første spørgsmål kunne være at man skulle vælge de områder, hvor man har problemer, gerne med mulighed for flere steder og så få spørgsmål for det, eller bare om det er overkrop eller underkrop.
Nå men det må jeg så leve :0)


2 kommentarer:

  1. Jeg håber du finder en kur - jeg ved alt om hvordan det føles at bevægelser gør ondt!
    Jeg ved ikke hvad spørgsmålene skal klare eller om sygeplejersken virkelig mener at du har leddegigt. Men under alle omstændigheder bliver vores muskler og led lettere trætte og ømme, når vi kommer op i alderen, så det er om at finde nogle stræk-øvelser, - det kan somme tider hjælpe. I en periode for et par år siden tog jeg en masse smertestillende og gik til fysioterapi, det hjalp heldigvis.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sat i behandling med et stærkt middel, som skal sløve den inflammation som er til stede i min ankel og så skulle denne sygeplejerske fortælle mig om gigt og hvad jeg kan gøre for at holde mig igang. Spørgsmålene kan jeg stadig ikke rigtig med, men de skal vist kunne give et billed af hvordan jeg har det. Jeg skal besvare dem hver gang jeg er på reumatologisk.
      Jeg tror egentlig ikke hun havde forberedt sig på min tid, for så havde hun bare informeret uden at sætte diagnose på. Hun virkede mest som om hun kedede sig eller ikke interesserede sig i sit job.
      Og så vil jeg tro at stræk-øvelser bliver det næste når irritationen i anklen er blevet mindre :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺