3.3.15

Det var vist ikke min dag i går...

Sagde Yngste, da vi fandt hans gymnastiktaske under hans bord i klassen her til morgen.
Og nej det måtte jeg give ham ret i.

Da han kom hjem fra frit i går, var det første jeg så, at han ikke havde sin cykelhjelm på.
"Ups! den glemte jeg på fritten og jeg glemte min skoletaske på skolen..." svarede han.
"God så smutter du lige over på fritten og henter din hjelm og  ned på skolen og henter skoletasken!".
"Det gider jeg ikke. Jeg henter kun hjelmen!!" og så smuttede han.
Da jeg skulle ud i køkkenet efter han var kommet hjem igen (der er ikke så langt til fritten fra os) stod hans skoletaske der. Den havde han nok også glemt på fritten konkluderende Gemalen og jeg, for hvordan havde han ellers låst cyklen på i skolen? Nøglen sidder i tasken.
Han fortalte så, at han havde haft cykelnøglen i lommen, da dimsen der holder nøglen til snoren i skoletasken var knækket.

Her til morgen, da vi fandt gymnastiktasken, fortalte han at han lige hentede tasken efter at have hentet hjelmen. Skoletasken havde han glemt ved knagerne til overtøjet.

Og så var det han udbrød:
"Det var vist ikke rigtig min dag i går!" 

4 kommentarer:

  1. Stakkels dreng. Man kender det jo godt. De dage, hvor det hele går lidt skævt, og hvor man bare må grine af sig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er dage hvor man nok skulle blive i sengen.
      Men hvor har han fået den vending fra ;0)

      Slet
  2. Sikke en sød kommentar :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der kommer nogle gange nogle guldkorn :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺