11.2.15

Det sidste i flasken, bundsjatten, I ved nok

Her til morgen, i badet, stod der et stort arsenal af shampooflasker på hylden. Der var varierende indhold i dem. Nogle var nye og andre går, hos resten af familien, som tomme.
Holder jeg de tomme flaske op mod lyset, så er der minimum 1-2 cm sæbe på bunden.
Her i huset er det = tomt...

Altså lige undtagen hos mig! Så her i huset er jeg restebruger ;0)
 Med undtagelse af Yngste, som i forvejen syntes shampooflasker er sjovt legetøj i brusebadet, så skal man altså ikke anstrenge sig for at tømme helt. Så det gør jeg.
En lille sjat vand i bunden og der kan vaskes hår eller krop et par dage mere på den flaske. Bare husk ikke FOR meget vand, for så kan sæben ikke styres.
På årsplan er det en vild udskrivning, at smide så meget ud.

Det samme gælder tandpastatuberne. Der har jeg så arvet et lille dippedut/dims, som jeg som barn også elskede at bruge. Dreje dreje dreje og alt er samlet i den rigtige ende!

'Torskerognsåbneren' 

Frøkenen er (igen her) af en anden opfattelse. Hun hader når hendes tandpastatube er krøllet i enden!
Kønt er det nu heller ikke, men det er 'penge i pungen', når den krøller.
Det lærer hun nu nok, når hun selv skal betale hihi  ;0)

Må I have en dejlig onsdag  c¨,)

2 kommentarer:

  1. Ork de skal nok lære at tømme tuber og flasker helt, når de selv skal betale :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også når pengene er små og der ikke helt er råd til en ny tube ; 0D

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺