14.1.15

Ældstes job og så er der lige vejret

Den dag Ældste blev 21 år fik han tilbudt et job og mandagen ugen efter startede han. I morgen har han været der en måned og jeg tror han nyder det.
Han er blevet arbejdsmand på elektrikkerdelen på et byggeprojekt og det er ikke det mest afvekslende job, men han møder andre mennesker og har noget han skal stå op til hver dag. Og så giver det penge :0)

Men det der med at stå på, er ikke hans stærke side og med en mødetid i København 6.30, SÅ skal han altså tidligt op!
Gemalen møder kl. 6.00 og plejer at stå op 04.55, men for at køre Ældste til toget kl. 5.30, så står han op 04.30 og vækker så Ældste og får ham afsted.
I går blev jeg dog lidt gal, da jeg ikke syntes, det er vores ansvar at få dem ud af fjerene, men så kom det fra Gemanlen, at han da godt kunne huske, at han havde helt samme problem, da han var i den alder! OK, så kan jeg godt se hvorfor han tager det så roligt. Jeg har nemlig aldrig haft problemer med at stå op når jeg skulle. Jeg er heller aldrig kommet forsent (kan I se glorien ;0D ).

Og så er vejret er godt nok kedeligt!
Jeg var lige en tur ude at se på de panter jeg ikke havde fået plantet/taget ind. 
Et par små stueplanter var ikke så glade for de par gange frost vi har haft, men jeg tror jeg kan redde dem!


Og så var der denne Estragon, som jeg fik i sommer. Jeg har ikke fået plantet den og den har stået på mit havebord siden oktober. OG jeg må indrømme, at jeg troede jeg havde mistet den, men nej, der er skud på vej. Den har altså også været ude i frost og endda nok været bundfrossen, men den er mere taknemmelig end jeg troede.


7 kommentarer:

  1. Jeg kan også godt huske hvor svært det var at stå op, det hjalp først da jeg selv fik ansvaret, da min mor kastede håndklædet i ringen og meddelte at fra nu af var det altså mig selv der skulle stå op og komme af sted, at nu måtte jeg selv rode med om jeg ville op og på arbejde til tiden. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt se, at jeg bare må forstå og så er de fleste unge jo B-mennesker ;0D
      Der har, siger Gemalen, heller ikke været de store problemer de sidste par dage, så det kan være han er ved at være i træning ;0)

      Slet
  2. Pyha, det er tidligt, men man kan jo vænne sig til meget, så mon ikke han også vænner sig. Og dejligt han har fået job - har han haft sabbatår eller arbejde tidligere?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er meget tidligt, når det er så anderledes end det liv han har levet inden da.
      Men dejligt at han er kommet igang, for han er været meget inaktiv. Det kan vel kaldes et sabbatår eller to, for han har været meget svær at få igang.
      Han havde job i juli og august sidste år, men har haft svært ved at tage sig sammen til at komme igang igen...

      Slet
  3. Godt han har fået et job, som han er glad for. Det er så vigtigt. Min den ældste er begyndt at læse efter et sabbatår. Han er startet på Maskinmesterskolen og er super glad, han står op uden problemer hver dag, hvilket er helt nyt med ham. Det er bare så dejligt.
    Godt din man hjælper ham på vej, men hvad gør man ikke for de unger ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig godt Anette. Det har han haft brug for længe. Og han har brug for lidt hjælp endnu ;0)
      Det lyder da skønt med din ældste. Vi ved at de har ramt rigtigt, når det kører uden problemer.
      Og jo vi hjælper jo gerne for at få dem godt igang og afsted ud i liver :0)

      Slet
  4. I really appreciate your professional approach. These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.

    SvarSlet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺