27.1.15

Januar og uge 5 er begyndt

Mandag d. 26/1, igår, skete der lidt i min sygehistorie.
Der er stadig ikke blevet sat en diagnose på mig og chancen for det er vist også lille. Lægen sagde at de ind imellem stødte på patienter, som de ikke kunne diagnosticerer, da biologien ikke er en man kan bestemme over (eller noget i den retning).
De 21 glas blod som blev tager d. 7/1 + en urinprøve, gav ikke noget nyt resultat, ud over at mit infektionstal er lettere forhøjet og har været det det meste af et år.

Så nu skal jeg i en længerevarende behandling med noget stads, som skulle kunne holde det nede (vist ikke helbrede) og som lidt begynderhjælp binyrebarkhormon i pilleform.
Indtil hævelsen i anklen begynder at falde, skal jeg aflaste med en walker boot. Det er den sexede lille støvle her neden for...


Det er vinter, det er januar og det er sygdommenes paradis.
Og så var der lige natten i nat. Yngste kom fra træning i aftes og var glad, 10 min efter ankomst hjemme, blev han stille og 20 min efter kastede han op. Og det fortsatte hele natten, så vi er godt møre her. Gemalen tog på job, trods træthed og det var vist godt (arbejdsgiverens syn) eller skidt (medarbejderens syn), for de havde 5 sygemeldinger!

Men hvem vil ikke gerne sidde under dynen og hygge ;0)

9 kommentarer:

  1. Æv...I er da hårdt ramt synes jeg... God bedring til jer alle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, lige nu er det træls.
      Men for håbentlig er det forbigående det hele :0)

      Slet
  2. Altså - god bedring til alle, der er ramt. Og så håber jeg altså, at nogen snart kan finde mirakelpillen til dig, så du kan smide den smarte støvle og ellers bare have det godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne. Yngste er ved at være oven på igen og skal i skole i morgen.
      Jeg håber også disse små sataner, jeg skal spise en gang om ugen kan noget positivt. Vi får se.
      Og støvlen er bare træls stor, men dejlig at have på. Den trykker ikke nogen steder, giver kun kolde tæer, for der er den åben ;0D

      Slet
  3. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvarSlet
  4. Arh hvor træls de ikke kan sige hvad det er. Er det en romwalker? Sådan en havde jeg på nogle uger da jeg havde brækket en knogle i foden. Den er super smart :D :D Ej måske ikke men bare den hjælper dig. Går du stadig med den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er træls! Men som sagt kan man ikke altid hamle op med biologien. Men jeg kan måske håbe at der alligevel en dag kan sættes et navn på.
      Støvlen hedder en walker boot og den minder vist meget om en romwalker. Den jeg fik, fik jeg hos ortopæd, så den er vist mest beregnet til fodskader end aflaster som jeg skal bruge den til.
      Jeg skal bruge den til jeg skal op til tjek sidst i marts. Til den tid håber jeg så at medicinen har hjulpet nok til at jeg kan smide støvlen og komme i et par rigtige sko :0)

      Slet
    2. Hej Kari jeg er også udstyrret med sådan en :-) Hilsen Peter

      Slet
    3. Velkommen forbi Kim :0)
      Jeg var udstyret med den i et par måneder. Så mente de at den var en dårlig ide, fordi min ankel blev fikseret, og så var den yt. Jeg nåede da også at glide og falde med den på, så jeg var ikke så vild med den.
      Håber den hjælper dig, så du kan blive fit igen :0)

      Slet

Jeg bliver glad for en lille kommentar i ny og næ, så har du noget på ærmet, skriv og jeg vil læse ☺